Skocz do zawartości

CloudMTA - demonopolizacja Role Play na platformie MTA?


koficzek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

YUcmqxH.png


Pierwszego dnia maja, na Facebooku powstał fanpage CloudMTA i pierwszy wpis od ekipy, w którym dowiedzieliśmy się, że tworzony jest nowy projekt Role Play. Przypuszczam, że u wielu osób nie było to nic zaskakującego, dopóki nie zostaliśmy podbudowani dawką screenów, opisów, zamysłów i w końcu… otwarciem forum. Jednak myśli nadal krążyły wokół devgaming, który rządzi sceną RP na platformie MTA. Praktycznie założyciele tego serwera, jak i grające tam osoby, mogą śmiało nazwać się monopolem w tej dziedzinie. Serwery, które startowały na MTA pod szyldem Role Play, miały albo niewiele wspólnego z tym trybem gry, albo dobrze się zapowiadały, lecz zgniotła ich konkurencja. Zapomnijmy o tych, które po prostu zamykano zaraz po otwarciu forum.


CloudMTA to projekt Darka, Rubika i Kubasa. Wszyscy trzej stawiali swoje pierwsze kroki na ls’ce. Oprócz nich, w ekipie jest jeszcze 17 osób, a każda z nich ma przydzielone konkretne zadania. Administratorzy techniczni, administratorzy rozgrywki, developerzy czy moderatorzy . Jak na start projektu, to sporo osób. Natomiast obserwując forum od samego początku, mam wrażenie, że każdy z nich poświęca naprawdę maksimum swojego czasu, by dołożyć choćby najmniejszą cegiełkę do rozwoju tego przedsięwzięcia. Jednak pniem każdego serwera jest skrypt. Tą stroną medalu projektu zajmuje się Kubas, a wraz z nim pracują Rick (znany z raczkujących projektów bez własnego gamemodu, które nieczęsto w ogóle startowały) oraz Jose Tostinho (ostatnio gracz .devgaming, od kilku lat doszkalający się w dziedzinie programowania LUA). Oceniając przedstawiane stopniowo graczom efekty ich pracy, można rzec, że wyciskają z siebie siódme poty, by skrypt gry był na jak najwyższym poziomie.


Porównując platformę MTA do SA:MP, wiele osób wybiera tę drugą. Dlaczego? Te dyskusje były już praktycznie na każdym forum i raczej odpowiedzi były jednoznaczne. Dobrzy internetowi znajomi, przyzwyczajenie, różnice w klimacie rozgrywki - to większość wypowiedzi starych wyjadaczy SAMPa. Postawiłem proste pytanie na ten temat Rubikowi:

 

Jak ekipa CloudMTA zachęciłaby "starych wyjadaczy" platformy SAMP do migracji w nowocześniejszą strefę rozgrywki, jaką oferuje MTA?

Jesteśmy świadomi tego, że duża grupa użytkowników, która zagościła na naszym forum może być stałym gronem bywalców serwerów SAMPowych. Chcemy wyciągnąć rękę do tych graczy sprawiając, że przeniesienie się z platformy SAMP na MTA nie będzie wymagało dużego dostosowania się z ich strony. Jednym z pierwszych usprawnień skryptowych, które zamierzamy wprowadzić na nasz serwer, to czat, który pochodzi bezpośrednio ze starszej platformy. Powszechnie uznawany jest on za łatwy i przyjazny w użyciu. Kolejna zmiana dotyczy systemu obiektowania w MTA. Postanowiliśmy zaczerpnąć trochę inspiracji w systemie edycji obiektów z platformy SAMP. Jesteśmy pewni, że owe usprawnienie ułatwi Wam budowanie wymarzonych mieszkań. Zapewne jesteście ciekawi, jak prezentuje się obecny system, prawda? Opublikujemy Wam na dniach film, który prezentuje ten tryb meblowania. Mamy zamiar urozmaicić rozgrywkę, zmieniając nasze podejście do organizacji przestępczych. Pozwalamy dosłownie KAŻDEMU graczowi na posmakowanie z czym się je bycie przestępcą, a jeżeli mu się to spodoba to wraz ze swoimi przyjaciółmi, będzie mógł założyć nieoficjalną organizację przestępczą. Oczywiście cała logika tego rozwiązania będzie opierała się na mocach administratorskich, którzy będą wylewać wiadro zimnej wody na głowę tych, którzy będą nadużywać elastyczność owego podejścia. Od graczy dla graczy, a więc kolejna zmiana, która idzie w Wasze dłonie, bo sami jej chcieliście. Na MTA często mogliśmy się spotkać z randomowymi odgłosami strzałów pochodzących dosłownie znikąd. Wielu starych wyjadaczy z platformy SAMP trochę to irytowało, a więc postanowiliśmy się tego pozbyć. Drobna zmiana, aczkolwiek bardzo widoczna w rozgrywce. System obracania głowy znany z SAMPa niestety jest ograniczeniem, jaki na dziś dzień stawia MTA. Skrypt ten powinien zostać poprawiony od strony developerów MTA.

 

M5dfT7T.png


Administracja projektu ciągle podnosi napięcie wrzucając do wglądu różne screeny przedstawiające skrypt gry. Każdy, kto polubił ich fanpage mógł już zobaczyć nietuzinkowe rozwiązanie na kreator postaci, skrypt na pomiar prędkości, menu opcji czy film przedstawiający pracę kuriera. HUD, menu, wyskakujące okienka czy mini mapa są w oryginalnej oprawie graficznej, którą zapewnia Achmen i Papug. Bardzo szybko, bo niewiele ponad miesiąc od pierwszej informacji o serwerze, ekipa zapowiedziała termin beta testów, a rekrutacja na liderów frakcji trwa już jakiś czas. Wybrani testerzy zostaną wpuszczeni na serwer 20.06. Warto jeszcze napomnieć o jednym rozwiązaniu, jakie wybrała ekipa cmta. Przy okazji newsa numer 7 pojawił się temat administratora rozgrywki, który przedstawił w nim zasady odgrywania podziału politycznego hrabstwa na serwerze. Dowiedzieliśmy się, że Los Santos to nowe hrabstwo, a główne miasto to City of Los Santos. Możemy też zamieszkać w mieście Jefferson (np. na dzielnicy Glen Park) czy w Southlake (np. na dzielnicy Unity Station czy Ocean Docks). To pewna nowość, bo jeszcze żaden projekt nie odważył się aż tak zmieniać oficjalnego podziału stanu San Andreas. Wróżę administracji rozgrywki wiele pracy, by nauczyć społeczność CloudMTA stosowania się do tych zasad.


Na koniec chciałbym przedstawić jeszcze krótki wywiad z Rubikiem, który być może zachęci Was do odwiedzenia projektu i kto wie czy nie zgrzania tam miejsca na dobre!

 

 

izNRxR1.png

 

Skąd pomysł na założenie projektu na platformie MTA? W końcu “wychowaliście się” na SAMP.

Pomysł na stworzenie czegoś nowego zrodził się już dawno, gdy popularne serwery przechodziły kryzys w strukturach ekipy oraz programistów. Wstępnym założeniem było zbudowanie alternatywnego miejsca rozgrywki dla każdego rodzaju gracza. Bez względu na staż, każdy będzie mógł znaleźć coś dla siebie, naszym celem przewodnim stała się jednak próba przywrócenia starego klimatu i czerpania przyjemności z gry i zabawy. Obecnie nie tylko to odgrywa obecnie dla nas ważną rolę. Jak wiadomo scenie Role Play z pewnością brakuje stabilnych projektów. W ten sposób utworzył się swego rodzaju monopol, który programiści wykorzystują, żerując na cierpliwości graczy, którzy powracają na ich dwumiesięczne serwery. To nie wróży dobrze, gracze nie mając wyboru muszą dostosować się do istniejących warunków - są bezradni. CloudMTA jest czymś co daje odskocznię od szarej rzeczywistości, chcemy zaspokajać potrzeby graczy a przy tym obudzić w nich radość z gry. Nie od dziś wiadomo, że zdrowa rywalizacja jest mechanizmem napędowym, który potrafi zmotywować konkurujące strony. Wystarczy tylko rozejrzeć się i nie być naiwnym, by zauważyć ponowne zataczające się koło, jakim są serwery budowane na tych samych podwalinach, zrzeszające do siebie wciąż tą samą społeczność. Właśnie dlatego nasza konsekwencja w postawionych przez nas celach buduje w nas pozytywną chęć rozwoju i przekonanie, że jesteśmy w stanie osiągnąć coś więcej, niż rozpad w przeciągu kilku miesięcy. Nasz zespół to grono osób, które swoje plany przenosi na projekt a nie tylko o nich mówi. Przede wszystkim głównym zamiarem jest zbudowanie stabilnego projektu, reszta przyjdzie z czasem a i sądzę, że gracze spojrzą na nas z zupełnie innej strony.

 

Nie obawiasz się konkurencyjnego giganta, jakim jest obecnie serwer .devgaming?

Devgaming to projekt, który w przeciwieństwie do nas ma zdecydowanie łatwiej. Blisko 3 lata istnienia to zdecydowanie większy czas na realizację pomysłów, niż nasze grono, które codziennie poświęca godziny na przygotowanie wszystko do oczekiwanego startu. [...] Role Play to dla nas coś więcej niż tylko grywalny skrypt i pomimo, że w żadnym stopniu CloudMTA nie odstępuje od obecnego "deva", sztab naszych administratorów realizuje mnóstwo pomysłów opartych na interakcji graczy. Chciałbym, aby CloudMTA stało się czymś przełomowym, czymś co pozwoli na przełamanie pewnych kanonów, do których przyzwyczajono graczy. Dlatego naszym głównym celem stało się realizowanie odmiennych celów, niż pozostałych projektów. To, że inne serwery istnieją jest dobre dla graczy - zawsze ma alternatywę do wyboru innego projektu, jeśli obecny na którym gra w jakimś stopniu mu nie odpowiada. Uważam również, że gracze mają swój rozum i widzą problemy jakie się pojawiają. My staramy się ich nie popełniać, stąd też bardzo starannie dobieramy ekipę, która obecnie jest zgrana. Jestem dumny z tego, z jakim zespołem mogę pracować. Uważamy, że pomimo szeregu innych ciekawych projektów, uda nam się zbudować własną markę, która będzie w stanie wysłuchać głosu społeczności i sprostać jej bieżącym wymogom a przy tym zaskoczyć naszymi prywatnymi pomysłami, które miejmy nadzieję dobrze się przyjmą.


Wciąż powtarzasz, że dotychczasowy sukces - start forum, zgromadzenie ponad 450 graczy to zasługa całej ekipy. Myślisz, że dobrałeś starannie ludzi?

Jesteśmy jak dotąd zgraną ekipą, która współpracuje ze sobą od czasu samego zamysłu utworzenia CloudMTA. Nowe twarze w ekipie równie dobrze odnajdują się w swoich zadaniach, a ich szybka aklimatyzacja z całą resztą procentuje na rzecz projektu. Wiadomo, że każdy z nas ma inne spojrzenia na niektóre sprawy i czasami jesteśmy gotów wspólnie się pozabijać w imię swoich idei - ale co najważniejsze, potrafimy wspólnie wypracować jakieś rozwiązanie. To chyba najbardziej rokuje w postępach. Nie tracimy czasu na wspólne obrażanie się, tylko wyznaczamy rozsądną granicę pomiędzy poróżnieniami w pewnych kwestiach. Wspólnie pokazujemy, że ekipie zależy na tym, aby wszystko było dopracowane i miało to kolokwialnie mówiąc "ręce i nogi".


Skąd pomysł na nazwę projektu?

Leżałem na łące, spoglądałem w niebo i zastanawiałem się się nad serwerem, który byłby niebiańską krainą - powrotem do czasów świetności role-play. Tą erę miałem okazję widzieć na własne oczy. Postanowiłem stworzyć namiastkę tej niebiańskiej krainy i tym się kierowałem podczas wyboru nazwy.


Na kiedy przewidujesz start projektu?

Ciężko jest mi określić na ten moment dokładną datę. Naszym obecnym priorytetem jest przeprowadzenie zamkniętych beta testów, które odbędą się 20 czerwca. Będą miały miejsce w zamkniętym gronie zespołu wraz z poszczególnymi liderami frakcji, organizacji, projektów i biznesów. Czytelników tego wpisu również zachęcamy do wzięcia udziału, ponieważ nadal można składać aplikacje na testerów, a także wciąć udział w naszym konkursie pt. "Podniebny głos", którego zwycięzców nagrodzimy m. in. wejściówkami na zamknięte testy.


Nie pozostaje mi nic innego, jak życzyć Wam powodzenia! Dzięki za poświęconą chwilę.

Ja również dziękuje za zainteresowanie - to na pewno dobrze rokująca prognoza na przyszłość naszego istnienia. Pewne jest, że trochę czasu upłynie, zanim wyrobimy sobie markę a naszą siłą przekonamy społeczność Role Play, jednak już teraz chcemy wam udowodnić i przekonać, że warto jest zwrócić uwagę na nasz projekt i newsy, które ukazują obecny postęp prac.


Szanowni czytelnicy!

Zapraszamy zatem do odwiedzenia forum CloudMTA. Podsumuję to bardzo subiektywnie. Sądzę, że będzie to rewolucja na scenie Role Play. Od dawna sądzę, że SAMP stracił swoją wartość, bo wszyscy przecież dążymy do czegoś lepszego, a sentymenty nie mogą nas ciągle trzymać przy starym. Kulturalna wymiana zdań na temat projektu może odbyć się w komentarzach pod artykułem. Trzymajcie się i mam nadzieję, że do zobaczenia na serwerze Rubika i jego ekipy!                                               

 

@koficzek

wszelkie prawa zastrzeżone

seks i Jesús lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza mniejsza liczba graczy jakie jeszcze roznice zaistnieja miedzy wami a devgaming ?

Liczy się jakość, nie ilość. Generalnie mam nadzieje że cała rozgrywka nie będzie polegać jak na wyżej wspomnianym konkurencyjnym serwerze, gdzie zero zabawy i poczucia luzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężko powiedzieć, żeby w przypadku gier komputerowych jakość nie szła w parze z ilością graczy. to nie markowy samochód, który kosztuje 100 razy drożej od cebulackiego golfa. na cmta może grać każdy, na devgaming również, jednak z jakiegos powodu wiekszosc wybiera ten 2, więc takie argumenty które tu podajesz są na poziomie umysłowym gimnazjalisty palącego szlugi w parku typie. to nie jest żadne  usprawiedliwienie i jeśli jako admin tego nie rozumiesz to powinni cie tam wyjasnic. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...