Skocz do zawartości

SAMP vs MTA


Jesús
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

taka dyskusja nie ma sensu, jeden woli sampa i tyle, drugi woli mta i nic się nie zmieni.

Ma jednak sens, skoro w statusy pękają od komentarzy, które nie mieszczą się w linijkach.

 

MTA daje to, SAMP daje to- co wolicie, poznajmy opinie graczy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny temat, w końcu mogę wypowiedzieć się swobodnie. Jestem graczem SA;MP od 2007 roku, gdzie zaczynałem na DM'ach dopiero po roku przeszedłem na Role Play. Prawda jest taka ze ta platforma jest mało rozwinięta, gracze twierdzą ze skrypterzy po prostu nie wykorzystują możliwości - nie ma już żadnych. Na MTA masz miliony rzeczy, które można zmienić - skiny, pojazdy, budynki, bronie, interfejsy, animacje i setki rzeczy więcej natomiast robiąc to na SA;MP nie wszystko zrobimy a dodatkowo, będzie większe obciążenie. Nie będę się rozpisywał jak TUTAJ macie wszystko porównane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze same funkcje sa-mp nie sa zadawalajace ale taki skrypter moze sobie naposac launcher i odpowiednie pluginy - nie bede rozpisywal tego bardziej jak to ma dzialac, kazdy ma swoje pomysly i swoje plany na te platforme

. Samp jest ubogi ale pluginy do niego moga byc duzo lepsze.

 

To jest tylko moje zdanie w mta nie musisz sobie pracy dokladac ale w samp mozna jak komi sie chce

 

Pisane z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAMP i MTA za bardzo nic nie łączy tylko to, że jest potrzebna gra Grand Theft Auto San Andreas tylko to bo wszystko inne (skrypty itd.) w tych wersjach MultiPlayer są różne i dla jednego lepsze jest MTA da drugiego SAMP ale te MultiPlayer różnią się od siebie, więc nie ma co się kłócić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolę MTA, gdyż platforma daje więcej możliwości. Sa-MP ma częstsze crashe wg mnie i nie pozwala na wiele pawnerom. W MTA ponadto jest więcej smaczków jak grafika: shadery itp.

 

W sa-mp jedyne co moim zdaniem jest na plus, że jest bardziej popularny. Nie trzeba pobierać paczki plików po wejściu na serwer. Działa dobrze na słabszych kompach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

w sampie nie macie synchronizacji, gdy np. chce się spitować auto przy pościgu to w kosmos wywala auto wykonujące manewr a uciekający dalej jedzie zadowolony

 

MTA zdecydownie

To już chyba kwestia łącza internetowego. Nigdy nie byłem świadkiem takiego zdarzenia.

 

Winek w MTA to pawnerzy mają raczej mniejsze szanse ze względu na fakt, że tam jest lua, choć pewnie dla programisty taki czy taki język to nie bariera- kwestia pomysłu jak rozwiązać daną myśl (skrypt).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...

Samp ma z pewnością wiele wad, ale opiszę te jego zalety, których będące w ofensywie MTA nie ma, a są dla mnie najważniejsze, bo wpływają na estetykę rozgrywki.

 

MTA odpala się długo, ekran wydaje mi się być bardziej skoncentrowany na postaci, która porusza się chyba sztywniej (co do końca prawdą nie jest, chodzi mi bardziej o poczucie). Chat jest za mały, w jednej wiadomości możemy wstawić mniej treści co na twitterze (a już tam konieczność pisania skrótowych wiadomości jest normalką). Jeśli chodzi o role play to ułożenie rozbudowanej narracji ociera się o katorgę rodem chińskich tortur.

 

Na sampie możemy zbudować ładne, zbliżone do realnych, interiory. Na MTA natomiast developer musi zrezygnować z kilku oryginalnych modeli ze świata gry, aby zrobić zaledwie kilka modeli ścian z absurdalnie niewielką liczbą dostępnych tekstur. Wszystkie więc interiory zrobione są szablonowo, a częściej można po prostu przyznać że są brzydkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na MTA bardzo prosto wszystko się robi od strony technicznej (prostota i dobre rozwiązania w lua) w porównaniu do SAMPa gdzie chociażby trzeba kombinować z AntyCheatem bo co chwile coś nowego tworzą żeby przeszkadzać serwerom.
Co do rozgrywki, multum możliwości skryptowych jednak żaden Polski serwer nie wykorzystał potencjału chociaż w 60% tej modyfikacji do GTA.
Tak jak pisał Firana, też mam takie dziwne poczucie w grze że jest sztywno bardzo. Dodatkowo intefejsy denerwują, w SAMP robi się wszystko szybko (np poruszanie klawiszami po okienkach). MTA ma wsparcie serwerowych shaderów i innych zasobów widocznych dla kazdego gracza - wielki plus, jednak na samp możemy to bez problemu zainstalować i jest tego o wiele wiele więcej. Też mnie denerwuje w MTA ten ekran wybierania serwera itd, niepotrzebne to moim zdaniem i można to uproscić tak jak w SAMP.

KuniK lubi to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...