Skocz do zawartości

Szlakiem Jedi


Szlakiem Jedi
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, bert z tej strony. Gracze z dłuższym stażem mogą mnie znać jako moderatora, gamemastera, a potem jednego z głównych administratorów serwera h-rp/net4game w czasach, gdy rozgrywka była tam w mniejszym stopniu zautomatyzowana. Dziś chcę Wam przedstawić pewną alternatywę, rozgrywkę RP na wysokim poziomie, ale… w innej galaktyce.

 

GA5dweL.png

 

 

Szlakiem Jedi to istniejąca od ponad trzech lat społeczność RP, prowadząca rozgrywkę w uniwersum Gwiezdnych Wojen za pomocą specjalnie zmodyfikowanej do tego celu gry Star Wars: Jedi Knight: Jedi Academy. Gra na Szlaku przypomina nieco tę w GTA i Gothicu, ale wzbogacona jest o autorski system RPG, o który opiera się rozwój wszystkich postaci.

 

zTKZ90s.png

 

Każdy członek społeczności zakłada jedną postać, która zaczyna podążać tytułowym szlakiem, stawiając swe pierwsze kroki jako adept Zakonu Jedi. W trakcie gry postać stopniowo się rozwija, uczestniczy w misjach, których scenariusze często nadawałyby się do zekranizowania jako kolejne epizody gwiezdnej sagi, w różnorodnych eventach organizowanych na podstawie bieżących wydarzeń IC, uczy się władać Mocą i mieczem świetlnym. Uczy się też gracz, bowiem nasza autorska modyfikacja Jedi Academy oferuje zaawansowany system szermierki, 9 stylów walki mieczem świetlnym (w tym także dwoma mieczami lub mieczem podwójnym), manualne parowanie ciosów przeciwnika, odbijanie laserowych pocisków i wiele, wiele więcej.

 

Do rozpoczęcia gry na Szlaku Jedi nie jest potrzebna duża wiedza na temat uniwersum Gwiezdnych Wojen. Fakt, warto byłoby widzieć wcześniej filmy i lubić gwiezdną sagę, ale brak wiedzy może okazać się nawet atutem! Każda nowa postać będzie przecież początkującym adeptem Jedi, więc wiedzę o rozszerzonym uniwersum Star Wars zdobędziesz w toku jej rozwoju. Nie wymagamy też znajomości gry Star Wars: Jedi Knight: Jedi Academy.

 

No dobra, ale jak wygląda sama rozgrywka? Tworząc postać stajesz się częścią większej społeczności. Każdy adept, padawan, czy rycerz Jedi miał różne motywy wstąpienia do Zakonu, każdy jest inny, ale wszystkich łączy wspólne miejsce w galaktyce i cel. Gra rozpoczyna się zazwyczaj w aktualnej bazie naszej grupki Jedi. Z góry zaplanowane są jedynie cotygodniowe treningi grup adeptów. Poza treningami… dzieje się już wszystko. Spontaniczne treningi szermierki, śledztwa, interakcje z miejscową ludnością (postaci poboczne grane są przez mistrzów gry i/lub osoby przez mistrzów wskazane). Wszyscy wspólnie tworzą ten magiczny, żyjący świat. W przeciwieństwie do RP w GTA, prowadzenie postaci jest tu jak pisanie dobrej ksiązki. Trudne wybory, angażujące interakcje między postaciami, poczucie posiadania wpływu na wszystko i wszystkich.

 

Chętnie odpowiem na wszelkie pytania dotyczące rozgrywki, organizacji, czy spraw technicznych związanych z Jedi Academy.

 

Wszystkich zainteresowanych zapraszam serdecznie na:

forum.szlakiem-jedi.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Role Play na Jedi Academy? Oryginalnie. Jednak szkoda, że preferujecie jedynie jedną stronę "konfliktu". Chętnie bym zagrał po tej drugiej. Pamiętam grę na "Dojczu" niemiecki serwerze gdzie należałem do klanu "DsT, a wcześniej "EotS" :) Grało się świetnie! Szkoda, że go zamkneli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Role Play na Jedi Academy? Oryginalnie.

 

Część ekipy gra już około osiem lat, a Szlakiem Jedi kroczymy już od ponad trzech.

 

 

Jedi Academy musi być oryginalne?

 

Publiczne forum nie jest raczej dobrym miejscem do dyskusji na temat legalności oprogramowania. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

 

 

Jedyną drogą którą można odgrywać jest Jedi?

Jednak szkoda, że preferujecie jedynie jedną stronę "konfliktu". Chętnie bym zagrał po tej drugiej.

 

Nasze postaci to wyłącznie Jedi. Ograniczenia gry, przede wszystkim dużo mniejsze mapy sprawiają, że równoległa rozgrywka dwóch zwaśnionych frakcji byłaby niemal niemożliwa. Ma to jednak ogromne zalety - ZAWSZE znajdzie się ktoś, z kim można coś zrobić.

 

Nie oznacza to jednak, że gramy tylko swoje postaci - podczas misji i eventów osoby, których postaci nie uczestniczą w wydarzeniach mogą odgrywać postaci poboczne - mieszkańców, żołnierzy Nowej Republiki, szturmowców Resztek Imperium. Postaci takie zależnie od przydzielonej roli mogą tworzyć tło, walczyć z aktywnymi uczestnikami wydarzenia, być żródłem informacji podczas misji, etc. Trochę jak różnego typu NPC w grach RPG.

 

 

Czy jesteś w pełni zależny od gracza wyżej(powiedzmy jako padawan) czy są to po prostu boty?

 

 

IC w naszej grupce panuje dość jasna hierarchia - są adepci, padawani, uczniowie Jedi (padawani z przydzielonym mistrzem szkolący się na rycerzy), Rycerze Jedi i Mistrzowie Jedi. Oczywiście warto słuchać rad i poleceń osób wyższych rangą, ale wszystko zależy od gracza. Warto jednak pomyśleć o ewentualnych konsekwencjach swoich czynów, grupka Jedi z pewnością nie ucieszy się na wieść, że któryś z adeptów świadomie wstąpił na ciemną ścieżkę.

 

OOC natomiast jesteśmy demokratyczną społecznością. Wszyscy pełnoprawni członkowie decydują o przyjęciu nowych adeptów, decyzje na temat funkcjonowania forum i gry podejmowane są wspólnie, każdy może wyjść ze swoim pomysłem. Mamy też Radę Jedi, która działa IC i OOC jako główne ciało wykonawcze. Członkowie Rady wybierani są w ogólnym głosowaniu.

 

Co do botów - używamy ich wyłącznie podczas treningów (droidy treningowe), na niektórych misjach (jako przeciwnicy niskiego poziomu - szturmowcy, drobne szumowiny) lub jako tło (dzikie zwierzęta, droidy użytkowe). Boty nigdy nie wpływają na fabułę (no chyba, że zabiją którąś postać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jak najbardziej,po prostu upewniam się że wszyscy gracze wspierają twórców tak pięknej gry ;)

 

Ja po przegraniu około 500 godzin na cyfrowej kopii tej gry kupionej na Steam uznałem, że bywa nieco problematyczna, gdy chce się używać modów. Niemniej, w Jedi Academy warto zagrać choćby dla kampanii single-player. W okolicach 2003 roku miałem tylko demo, ale do dziś świetnie wspominam dostępne tam misje na Tatooine i przede wszystkim tę na Chandrili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wbijam! :D

 

Serdecznie zapraszamy! Z pomocą przyjdzie spis dostępnych ras (nie są to wszystkie możliwe rasy, ale spośród wymienionych w temacie najłatwiej o model postaci działający w grze) i krótki poradniczek dla kandydatów. Zarówno w tym temacie, jak i na naszym forum udzielimy wszelkiej pomocy w zakresie pisania podania, składania skina i wszystkiego, co może sprawić jakąś trudność w drodze na Szlak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż jeżeli chodzi o świat SW to nie musisz tam jakoś mnie nauczać ;) Jestem ogromnym fanem od kiedy skończyłem 5 lat - aktualnie mam 20. 

 

Nasze zasady rekrutacji nie są częścią uniwersum Gwiezdnych Wojen, więc przed napisaniem podania warto je jednak poznać. :) No a po pozytywnym rozpatrzeniu podania nie wszyscy mają czas i umiejętności do samodzielnego złożenia skina (edycja tekstur, shaderów, etc.), więc służymy pomocą!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, który z was zostanie moim mistrzem i na Teamspeak'u wytłumaczy co i jak? :D 

Grało się za dzieciaka w jk3 na serwery (Klany, takie tam)  Chętnie odświeżę pracę na kombinacjami walki XDD 

 

Mod na którym gramy całkowicie odrzuca mechanikę walki mieczem świetlnym z podstawowej gry, nie działają tam więc żadne combo i tym podobne. Szermierka jest dużo bardziej techniczna, polega na umiejętnym parowaniu ciosów przeciwnika i szukaniu luk w jego obronie. Dziewięć stylów walki mieczem świetlnym, każdy ze swoimi mocniejszymi i słabszymi stronami.

 

Niemniej, Jedi Academy jest dla nas tylko narzędziem do rozgrywki RP, nie nastawiamy się na ciągłe treningi i walkę. Symulujemy życie małej społeczności Jedi gdzieś w zakątku galaktyki, nasze postaci borykają się więc ze sprawami dnia codziennego, rozwiązują problemy miejscowej społeczności, badają starożytne ruiny, etc. W grze dzieje się tyle rzeczy, że czasem nawet mimo chęci nie ma po prostu czasu na trening walki mieczem - nasze postaci bardzo często lecą na spontaniczne wyprawy, prowadzą śledztwa, czy... wpadają w pułapki. Jeśli taka rozgrywka Ci odpowiada, serdecznie zapraszamy do zapoznania się z tym tematem na naszym forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Forum robi naprawdę klimatyczne wrażenie, świetna oprawa, wszystko tętni klimatem, właściwie mam wrażenie, że jedyne posty OOC to wyjaśnienia i instrukcje dla kandydatów :)  Prawdopodobnie na dniach spróbuję napisać podanie. Mam jednak najpierw kilka pytań.

 

Załóżmy, że stworzyłem postać, ukończyłem wprowadzenie. Potem rozumiem, że gram swoją postać wśród Jedi. I to od mojej postaci zależy co dalej, tak? Innymi słowy, idę sobie do jakiegoś Padawana, że chciałbym zostać wśród Jedi, gdyż [...], on skierowuje mnie do pana Mistrza i dyskutujemy nad wcieleniem w Zakon. Tak jest?

 

Kolejna sprawa. Rozumiem, że uczymy się poprzez moda Jedi Academy (ten OPJ czy coś takiego?). W klimacie gry trener opowiada nam, jakie ruchy wykonywać, co się liczy w ataku, co w obronie, na czym ćwiczyć celne skoki. Jak jednak wygląda nauka Mocy, telekinezy, mind tricków? Błagam, niech to nie będą skrypty w stylu siłowni na RP w GTA z otoczką mistycznej paplaninki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóżmy, że stworzyłem postać, ukończyłem wprowadzenie. Potem rozumiem, że gram swoją postać wśród Jedi. I to od mojej postaci zależy co dalej, tak? Innymi słowy, idę sobie do jakiegoś Padawana, że chciałbym zostać wśród Jedi, gdyż [...], on skierowuje mnie do pana Mistrza i dyskutujemy nad wcieleniem w Zakon. Tak jest?

 

To bardzo indywidualna sprawa, a wszystko zależy od napisanej w podaniu historii postaci i od przebiegu wprowadzenia. Każde wprowadzenie jest zupełnie inne (mistrz gry ustala ogólny plan na podstawie historii), więc i rezultaty mogą się różnić.

 

Nowa postać może na przykład zostać zupełnie przypadkiem uratowana przed śmiercią przez jednego z naszych Jedi, a w trakcie kilkudniowej rekonwalescencji w naszej bazie zdecydować się pozostać na dłużej, gdy dowie się że jest wrażliwa na Moc. Może być żołnierzem Nowej Republiki, służyć na misji razem z Jedi i otrzymać propozycję dołączenia do Zakonu. Może być kosmicznym autostopowiczem i trafić na statek Jedi w poszukiwaniu nowego życia na innej planecie. Możliwości jest bardzo dużo, a dalsze losy Twojej postaci będą zależały tylko od Ciebie.

 

 

Kolejna sprawa. Rozumiem, że uczymy się poprzez moda Jedi Academy (ten OPJ czy coś takiego?). W klimacie gry trener opowiada nam, jakie ruchy wykonywać, co się liczy w ataku, co w obronie, na czym ćwiczyć celne skoki. Jak jednak wygląda nauka Mocy, telekinezy, mind tricków? Błagam, niech to nie będą skrypty w stylu siłowni na RP w GTA z otoczką mistycznej paplaninki :D

 

Nauka umiejętności związanych z użyciem Mocy opiera się głównie o opisy IC. W toku nauki adepci uczą się o Mocy, a zdobytą w ten sposób wiedzę przelewają później w rozbudowane opisy. Dzięki opisom mistrz gry jest w stanie określić, czy adept pojął dane zagadnienie i nadać mu atut Mocy (więcej na temat atutów przeczytasz w naszym systemie RPG).

 

Brzmi to pewnie dość skomplikowanie, więc pora na trochę praktyki. Na poziomie 16. Padawan może zdobyć atut Manipulacje Mocą II, który daje następujące korzyści: "Potrafisz manipulować większymi przedmiotami, co nie wymaga już od ciebie tak dużego skupienia; Moc: Pchnięcie Mocą 1; Moc: Przyciągnięcie Mocą 1". Co to oznacza? W trakcie walki Padawan może używać dostępnych w grze umiejętności Force Push i Force Pull pierwszego poziomu, bo telekineza nie sprawia mu już tak dużego problemu. Jeśli jednak chciałby podnieść duży głaz, pod którym ugrzęzła noga jego kolegi, musiałby znów zastosować rozbudowany opis IC adekwatny do sytuacji. Opis ten oddawałby poziom skupienia potrzebny do wykonania danej czynności, a także to, jak dobrze nasz przykładowy Padawan rozumie to zagadnienie Mocy. O powodzeniu akcji decyduje wtedy mistrz gry.

 

Tok nauczania jest z grubsza jednakowy dla wszystkich członków do poziomu Ucznia Jedi (Padawana z przydzielonym mistrzem). Wtedy właśnie wybiera się przyszłą profesję Jedi (Obrońca, Strażnik, Negocjator) naszej postaci i samodzielnie dobiera się atuty fizyczne i atuty Mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejo hejo. Postanowiłem się tu odezwać jak się dowiedziałem, że nasz Kelan (vel Bert) się tu udziela. Miałem to konto tutaj od dawna, używałem go za czasów, jak forum działało trochę inaczej i w dziale „Pozostałe gry” ktoś szukał czegoś innego niż GTA i Gothici wszędzie i zapostował tam linka do Szlaczków. Znalazłem przypadkiem to jak szukałem co o nas jest w Google… zrobiłem konto… i troszkę tam opisałem wtedy o naszych Szlaczkach.

 

Ja mogę Szlaczki bardzo zdecydowanie polecić. Prowadzę tam swojego Fenderusa od początku 2014 do dzisiaj i spokojnie powiem, że odkąd tam gram nigdy w życiu niczego innego nie szukałem, a jak wszedłem gdzieś to szybko się zmywałem, bo to nie dla mnie.

 

Nasze Szlaczki są dla tych, co szukają raczej czegoś bardziej fabularnego, niż mieszanki MMO i sima. To na pewno nie jest gra od miłośników frakcji, zbierania statów, daily zadań, automatyzacji gry i robienia wszystko skryptami. Za to jak ktoś szuka RP w którym chodzi o fabułę, o opowiadaną historię, o kreację książkowej narracji, to na pewno się w tym zakocha. Uwierzcie x) To gra dla tych, co chcą naprawdę wyruszyć na prawdziwą misję jako Jedi, naprawdę uczyć się szermierki jako Jedi od podstaw właściwej postawy z mieczem w ręku, uczyć się jak naprawdę medytować, rozgryzać fabularne poszlaki, układać plany jak odnaleźć poszukiwanego kultystę, zbierać zespół pozostałych uczniów i ruszać na misję.

 

Tutaj każda postać jest oddzielna i unikatowa. Każda wyprawa na komendę policji to grane specjalnie dla uczestnika unikalne postacie policjantów, każde wydarzenie jest robione tylko dla wybranego uczestnika, ale co najważniejsze, może stać się po prostu wszystko. Nie ma sztywnej fabuły, nie ma liniowości, nie ma naprowadzania przez MG. Twoja postać leci do portu lotniczego znaleźć pilota Nowej Republiki, a pozostali gracze grają przypadkowe osoby w tym porcie na podstawie wytycznych od MG jak to miasto działa, jacy żyją w nim ludzie i co się tam obecnie dzieje. Jak przypadkiem dasz się nabrać do zaciągnięcia Cię na statek przez człowieka polującego na organy… wejdziesz tam i nie zdążysz zareagować, jak będzie blokował wyjście, możesz zostać stłuczony, wywieziony i obudzisz się na następny dzień bez nerki w lesie. Żadnych ograniczeń, żadnej liniowości. x)

 

To zupełnie inne RP niż to wszystko co znam z serwerów rp TOR, GTA, z gier PBF... To wszystko na totalnie innej zasadzie, więc jestem pewny, że można być na początku sceptycznym, nie wiedzieć jak to ugryźć, nie być przekonanym do takiej formy RP w dosyć małym gronie i tak dalej. Sam byłem ostro sceptyczny na początku i spory błąd, bo czekałem niepotrzebnie mnóstwo czasu, a wystarczyło zadać kilka głupich pytań ludziom, żeby rozwiać swoje wątpliwości. Więc... w razie czego śmiało walcie na moje PM, nawet z bardzo głupimi pytaniami i wątpliwościami, bo jak ja poznawałem co to jest "Szlakiem Jedi" to sam nie wiedziałem totalnie jak to ugryźć i się głowiłem i myślałem, zamiast odezwać się do kogoś szybko.

Jesús lubi to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas na mały update! Na forum pojawiły się niedawno dwa nowe podania, zauważamy też przyrost zarejestrowanych kont i większy ruch gości. Serdecznie zapraszamy do składania podań, jesteśmy otwarci na każdą liczbę nowych adeptów.

 

Wiemy, że nie wszyscy są gotowi do napisania podania bez poznania wcześniej gry stanowiącej nasze narzędzie roleplayingowe. Jedi Academy to dziś gra niszowa, a moda Open Jedi Project nie spotkacie na żadnym otwartym dla graczy serwerze. Dlatego też zapraszamy do wspólnej rozgrywki Free For All na specjalnie założonym do tego celu serwerze Hamachi. Całkowicie pozbawione elementu RP FFA odbędzie się już w tę sobotę około godziny 20. Chętni będą mogli poznać możliwości Open Jedi Project, nauczyć się podstaw walki mieczem świetlnym i zadać wszelkie pytania dotyczące funkcjonowania naszej społeczności!

 

Po dane serwera i hasło hamachi zgłaszajcie się na PW. Graczy zainteresowanych OJP, którzy nie będą mieli możliwości zagrać w sobotę, chętnie oprowadzimy po modzie indywidualnie. Szczegóły również na PW. Zapraszamy!

Shazzer i Jesús lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze sobotnie FFA zbliża się wielkimi krokami! By zagrać razem z członkami naszej społeczności i nauczyć się podstaw szermierki w modzie zbliżonym do tego, którego używamy potrzebne Wam będą:

 

- gra Star Wars: Jedi Knight: Jedi Academy w wersji 1.01

- modyfikacja Open Jedi Project (klik)

- Hamachi

 

Całą zawartość pliku .zip z modem wystarczy umieścić w folderze GameData gry. Zmodyfikowaną grę uruchamiamy plikiem Play_OJPEnhanced.bat

 

Czekamy na dalsze zgłoszenia, do zobaczenia w grze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To brzmi ciekawie, zawsze fajnie się najpierw zapoznać z mechaniką gry. Hamachi już ściągnięte i zainstalowane, rozumiem, że będzie jakaś sieć wstawiona potem? :)

 

Dane hamachi podajemy indywidualnie na PW, by na serwerze nie pojawiły się losowe, niezbyt zainteresowane osoby.

 

Jeśli masz też grę, warto sprawdzić moda włączając go i stawiając sobie lokalny serwer z botami. Upieczesz dwie pieczenie na jednym ogniu - sprawdzisz, czy mod działa poprawnie i oswoisz się trochę z grą (dla niektórych to pewnie pierwszy kontakt po wielu latach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękujemy za udział w naszym małym FFA! Zabawa była przednia, udało nam się nauczyć kilka osób podstaw szermierki w OJP (to trudniejsze, niż się wydaje), przeprowadziliśmy sporo ciekawych pojedynków, zaprezentowaliśmy manualne odbijanie pocisków blasterowych mieczem świetlnym i przyjemnie spędziliśmy czas na luźnych pogawędkach o uniwersum Star Wars, naszym RP w Jedi Academy, czy też o innych modyfikacjach tej gry (a jest w czym wybierać).

 

W zeszłym tygodniu przeprowadziliśmy też jedną indywidualną sesję z zainteresowanym graczem. Przebiegła bardzo dobrze, było tam nieco mniej "fajerwerków" (w rodzaju grupowej walki, walki z użyciem pojazdów, etc.), ale za to nasz jednodniowy adept poznał nieco więcej tajników OJP.

 

Zainteresowanych wprowadzeniem do OJP w dalszym ciągu zapraszamy do pisania na PW. Chętnie przeprowadzimy indywidualne zajęcia, a w przypadku zebrania większej grupki powtórzymy sobotnie FFA! Dla niezdecydowanych zrobiliśmy kilka zrzutów ekranu:

 

 

Q6dwlzV.jpg

 

 

4A3oemb.jpg

 

 

LD8V1HQ.jpg

 

 

A12YJ4O.jpg

 

 

tthuEeE.jpg

Nabilis lubi to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...