Skocz do zawartości

game4us - this is the game for us


Jesús
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • Administrator

news--1491900371-U1.png

 

Cześć! W ubiegłym tygodniu nie było nic- przepraszam, dlatego dziś rewanżujemy się podrzucając ciekawostkę, która zapewne zmieni poglądy każdego użytkownika nt. powstających serwerów, bo tych jest co raz więcej.

 

 

Jak wspominałem już kilka newsów temu, cała społeczność RolePlay, którą każdy uważa za wymierającą przechodzi swoje kolejne lata świetności- idealnym przykładem na to jest właśnie Game4us, które powróciło do gry po bardzo długim okresie nieaktywności, ale o tym poczytacie w wywiadzie, teraz czas na mój prywatny ślinociąg, który chcąc nie chcąc musicie przeczytać. Autorem jest DaGaXeR (drugi Mario i nie mylić go z projektem MightyRP, ale mam nadzieję, że już nikt się za tę informację nie obrazi).

 

Nawiązując do wspomnianej wyżej społeczności musimy sobie jasno powiedzieć, że każda społeczność - tak samo jak różne kultury ludzkiej cywilizacji przeżywają swoje wzloty czy upadki. Tak samo jest z naszą społecznością RolePlay, która przeżywała ogromne boom w latach 2006-2010, zaczynając od Godfatherów z forum na phpbyPrzemo i darmowych hostingach (laa, xyz i inne tego typu), którego przykładem może być otherlife (tworzonym przez Hugo)- gdzie następnie przeszła ogromną transformację na serwery RolePlay, których zalążkiem były m.in. RPRP (słynny plerp, tworzony przez ... ? - konkurs, niżej ), z którego większość graczy przeszło na obecne devGaming (Majkel i H5N1), LS-RP (Balona), H-RP (Camana i Misiaka, dzisiejsze net4game). Warto wspomnieć w tym momencie twórców, którzy tworzyli świetne projekty, na których dało się grać i zapewne jeszcze kilkoro z Was pamięta ich projekty, a patrząc tak na ramę czasu- nie było to tak dawno, lecz wspomniane zaraz osoby wyłączyły się z gry (lub są nadal, pod innymi nazwami- ale tego się nie dowiecie ode mnie): Mario, Ownede, Nertowny, Holnista, Destroyer, Hayato, Wiśnia, CeKa, Logiteh, KaLu, GoToDark, Lesiu, Marcin Majewski (dopiszęmy resztę wspólnie).

 

Upadek plerpa uważany jest przez wielu za moment, w którym rozpoczęła się ostra walka o graczy, w której pałeczkę przejął Misiak z obecnym net4game, przechwytując możliwie największą ilość graczy, co w połączeniu ze świetnie grywalnym skryptem, który był wówczas non stop aktualizowany, przyniosło obecną sławę.

 

O LS-RP.net pisałem dość dużo, w większości były to artykuły negatywne, prześmiewcze, których teraz się wstydzę i nie ukrywam, były to artykuły pisane w jednym celu- "nie ważne jak o Tobie piszą, ważne aby pisali"- choć materiały zawarte w tamtych artykułach na tamten moment uważałem za realne i niepodważalne, ponieważ podesłał je jeden z czerwonych. Niemniej jednak LS-RP zrobiło bardzo duży krok do przodu za co im dziękuje- otworzyli się na graczy. Fuzja, którą dokonali z Mario i Camanem przyniosła wiele dobrego- dwa odrębne światy graczy- połączyły się i była to pierwsza udana fuzja, która niestety upadła kilka miesięcy po swoim pionierskim finale. Niektórzy bowiem pamięają nertownego i ownede- bo tam też były "jakieś" fuzje, z których wyszło wielkie nic.

 

No dobrze, bo opisywaliśmy odległe lata- a co z tymi teraźniejszymi? Niewiele wiem, niewiele się wypowiem, ponieważ osobiście zakończyłem rozgrywkę RolePlay w roku 2013, próbując jeszcze czegoś na MightyRP (Mario), ale dzięki temu serwisowi widzę ciągle powstające projekty, które odnoszą swoje sukcesy- nie ważne czy są mniejsze czy większe, po prostu- odnoszą je. Tak samo jest właśnie z dzisiejszym wywiadem- opisujemy projekt, który ma za sobą już jakieś doświadczenie, z którym powraca- a co przygotowali dla Was? Czytajcie.

 

 

news--1491892632-U1.png

 

1. Wróciliście - no właśnie? Dlaczego WRÓCILIŚCIE, a nie "istniejemy nadal"?

W 2014 roku musieliśmy przerwać działalność game4us z dwóch ważniejszych powodów. Pierwszym było kilka błędów, które wykluczały spokojną grę, a drugim, że nie było czasu ich wyeliminować. Jak to w życiu bywa - są rzeczy ważne i ważniejsze, dlatego nie mogliśmy przekładać swoich spraw prywatnych nad fikcyjny świat. Nie ukrywamy, że to dla nas ogromna przykrość, bo pomimo gorszej wersji skryptu mieliśmy większe szanse. Wtedy ludzie nie przejmowali się tym z kim grają, a gdzie grają - dzisiaj według nas jest odwrotnie.  Znamy wiele osób, które potrafiłyby nas wspomóc w trudnym czasie, jeśli takowy by nastąpił, więc jesteśmy gotowi podjąć się wyzwania, by znów stanąć na proste nogi.

 

2. Skrypt- jak to u Was z nim jest? Kto go pisze, co to za skrypt?

Autorem skryptu game4us.pl jest Mario, łapie się on wszystkiego co zawiera kod. Programowania w pawn uczy się od 2012 roku, gdzie to przerabiał starego poczciwego godfathera pod okiem zigimaki z Five Role Play (pozdrowienia, jeśli to czytasz). Później dorwał honesta, a kolejnym krokiem było pisanie czegoś swojego od pierwszych linijek. Każdy skrypt jaki jest dostępny w internecie (a także niekiedy nie jest) przewinął się przez jego ręce, by mógł wyciągnąć wnioski czy dało się coś zrobić lepiej. Ciągła nauka jest kluczem do sukcesu, także nie możemy powiedzieć, że działamy na totalnie amatorskiej podstawie. Skrypt jest grywalny, ciągle ulepszany i nie mamy potrzeby go zmieniać na jakiś dostępny w internecie - no bo po co przeprowadzać się z rodzinnego domu?

 

3. Czym, wg Was odróżniacie się od powstającej i istniejącej już konkurencji?

Konkurencja to zbyt ogólne pojęcie. Serwery można podzielić na 3 typy, czyli ciężki Role Play (net4game), średni Role Play (ls-rp) oraz łatwy Role Play (Mrucznik). My stawiamy siebie gdzieś pomiędzy ciężkimi, a średnimi serwerami. Chcemy zapewnić graczom nowe, świeże miejsce do popisu, gdzie mogą się wykazać i spędzać niezapomniane chwile dzięki interakcji ze sobą. Stawiamy nacisk na pełną swobodę przy kreowanie swojej postaci, jednocześnie nadzorując czy nie wykraczają oni poza regulamin. To do czego nigdy nie będziemy chcieli dopuścić, to do nudy i monotonności, bo to one zjadały serwery od wewnątrz.

 

4. Kto tworzy ekipę game4us? Po ile macie lat i jakie jest Wasze doświadczenie z RolePlay?

Krzesełka w zarządzie grzeją Mariusz z Bartkiem. Mariusz (Mario) obserwował każdy większy projekt, który pojawił się w internecie. Ma szerokie pojęcie na temat pracy w grupie, potrafi znaleźć każdemu zajęcie. Bartek (Winek) obejmował dosyć ważne stanowiska w ekipach projektów Role Play, kiedyś posiadał swój własny serwer. Nie niżej, a na innym stanowisku - Administrator SA:MP - piecze sprawują Karol (Shajbus) z Piotrkiem (Lexon51), zajmując się przedsiębiorstwami i organizacjami przestępczymi. Dalej, jako opiekunowie serwera, czyli Gamemasterzy SA:MP śmigają Jakub (Soplica), Mateusz (Apertif) oraz Rafał (Erro). Póki co jako Moderator forum Tomek (chimorinkue) jest sam. Każdy z nas sprawuje się najlepiej jak może na swoim stanowisku, każdy wie co ma robić, a w razie problemów możemy na siebie liczyć - i to jest kluczem.

 

5. Jak widzicie siebie (już jako serwer) za sześć miesięcy?

Bardzo chcielibyśmy móc powiedzieć o prężnym rozwoju, ciągłych krokach na przód, ale nigdy nie możemy być pewni, czy społeczeństwo będzie otwarte na nas, tak jak my jesteśmy dla niego. Człowiek boi się zmian, wszystkim na raz niekiedy nie da się dogodzić, w szczególności ta pierwsza kwestia jest dla nas jak strzał w kolano. Chcemy być innowacyjni tworząc wiele aspektów od strony gry, które pozwolą nie tylko na bardziej intuicyjne interakcje między graczami, a także ze skryptem. Niektórzy nawet podciągną to pod jakiś element gry RPG. Niekiedy nie ma wystarczającej liczby graczy, by wykonać ciekawe akcje, do których to właśnie gracze są potrzebni. Z pomocną dłonią przychodzi skrypt, niekiedy odciążających graczy z tych żmudnych zadań, które na innych serwerach muszą wykonywać. 

 

6. Co było dla Was największą inspiracją do tego, aby reaktywować projekt?

Jak to ciągle powtarza Mario - jest wiele rzeczy, które można zrobić lepiej. Do tego dokładają się nasze pomysły, czasami trafne, a czasami nie, jak to w życiu bywa. Wspominając rok 2014 mamy wyrzuty sumienia, że tak spartaczyliśmy sprawę. Chęć odpłacenia powierzonych w nas nadziei, oraz pokazanie jak wiele rzeczy nie zostało jeszcze zrealizowanych jest chyba największą ideą.

 

7. Jakieś smaczki dla graczy?

Kamery

Monitoring CCTV czy chociażby kamery rozlokowane przez firmy ochroniarskie to podstawa ochrony biznesu. Służby porządkowe i firmy ochroniarskie mają dostęp do specjalnej komendy, dzięki której będą mogły w czasie rzeczywistym mieć podgląd co dzieje się w danym budynku, czy strefie. Do montażu kamery będzie potrzebne zamówienie jej z hurtowni, bycie na służbie grupy o wyżej podanym typie, oraz 30 sekund oczekiwania lub odgrywania akcji Role Play - w zależności po której stronie jesteście. Kamery zapisują informacje o graczach i posiadanych przez nich broniach (tylko tych aktywnych, czyli "na pasku"), ale tylko jeśli są sprawne. Kamerę można unieszkodliwić jeśli przez 3 minuty nikt nie udaremnił nam próby przecięcia jej kabli, albo zadano jej 250 obrażeń (nalicza się tylko z broni palnej).

 

news--1491900389-U1.png

 

A jakie jest Wasze zdanie na ten i tamten temat?

No i oczywiście o ile zauważyliście w miejscu odnośnie RPPL- kto był założycielem tego serwera? Premium na 7 dni do zgarnięcia!

 

Dodatkowo, dla podtrzymania pamięci i wiedzy wpisujcie poniżej osobistości wraz z projektami, w których uczestniczyli, np:

- c-Games: Caman, Mario, Aliqe

KuniK i game4us.pl lubią to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc, zawsze cieszę się kiedy przeglądając różne projekty aktualnie istniejące na 'scenie' widzę znajome twarze. Tym bardziej satysfakcjonuje mnie to że na game4us można zauważyć ich całą masę! :) Nie wiem czy tylko ja odczuwam ze wiele osób faktycznie zrezygnowało z SA:MP i jakiś czas temu zaczęli wracać? 

Mieliśmy małe problemy z bazą, przez co niektórzy podczas ostatnich kilku dni nie mogli się zarejestrować. Przepraszamy- Usterka naprawiona!

game4us.pl lubi to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt funkcjonował w 2014 roku, od tego czasu minęły trzy lata. Z upływem lat scena RolePlay buduje się na nowych i innowacyjnych pomysłach, a z tego co czytałem game4us pracowało i nadal pracuje nad skryptem. Gracze w tych czasach rozglądają się za projektami, które pachną nowoczesnością. Zobaczymy czym game4us zaskoczy społeczność tym razem.

game4us.pl lubi to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt funkcjonował w 2014 roku, od tego czasu minęły trzy lata. Z upływem lat scena RolePlay buduje się na nowych i innowacyjnych pomysłach, a z tego co czytałem game4us pracowało i nadal pracuje nad skryptem. Gracze w tych czasach rozglądają się za projektami, które pachną nowoczesnością. Zobaczymy czym game4us zaskoczy społeczność tym razem.

To jest chyba najpiękniejsza względem treści wypowiedź jaką widzieliśmy od 2014 roku. :D Dziękujemy wszystkim za ciepłe słowa, tym razem nie zawiedziemy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

2. Skrypt- jak to u Was z nim jest? Kto go pisze, co to za skrypt?

Autorem skryptu game4us.pl jest Mario, łapie się on wszystkiego co zawiera kod. Programowania w pawn uczy się od 2012 roku, gdzie to przerabiał starego poczciwego godfathera pod okiem zigimaki z Five Role Play (pozdrowienia, jeśli to czytasz). Później dorwał honesta, a kolejnym krokiem było pisanie czegoś swojego od pierwszych linijek. Każdy skrypt jaki jest dostępny w internecie (a także niekiedy nie jest) przewinął się przez jego ręce, by mógł wyciągnąć wnioski czy dało się coś zrobić lepiej. Ciągła nauka jest kluczem do sukcesu, także nie możemy powiedzieć, że działamy na totalnie amatorskiej podstawie. Skrypt jest grywalny, ciągle ulepszany i nie mamy potrzeby go zmieniać na jakiś dostępny w internecie - no bo po co przeprowadzać się z rodzinnego domu?

Szczerze? To nie jest dobry materiał na skryptera. Skrypty w sieci to dno, którego nikt nie chce używać. Zlepek nieudanych układanek, które tworzą coś wizualnie a nie robią nic, by ułatwić życie programisty czy osiągnąć optymalizacje jakiej potrzeba. Tak samo nauka na ich podstawie to ukierunkowanie w złą stronę. Powtarzanie kodów, zasypywanie ich zbędnymi linijkami kończąc na źle zrobionych pętlach. Skrypter powinien być samoukiem, a bycie samoukiem to nie budowanie czegoś na podstawie przykładów (do tego błędnych i  zbugowanych). Bycie samoukiem to kombinacje, przemyślenia i sukcesy w skryptowaniu. Do tego dochodzi również kreatywny umysł, który ma pomysły na rozwiązanie pewnych rzeczy bez potrzeby kopiowania czegoś z internetu. Nie mniej jednak życzę powodzenia, na pewno się przyda.

game4us.pl lubi to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze? To nie jest dobry materiał na skryptera. Skrypty w sieci to dno, którego nikt nie chce używać. Zlepek nieudanych układanek, które tworzą coś wizualnie a nie robią nic, by ułatwić życie programisty czy osiągnąć optymalizacje jakiej potrzeba. Tak samo nauka na ich podstawie to ukierunkowanie w złą stronę. Powtarzanie kodów, zasypywanie ich zbędnymi linijkami kończąc na źle zrobionych pętlach. Skrypter powinien być samoukiem, a bycie samoukiem to nie budowanie czegoś na podstawie przykładów (do tego błędnych i  zbugowanych). Bycie samoukiem to kombinacje, przemyślenia i sukcesy w skryptowaniu. Do tego dochodzi również kreatywny umysł, który ma pomysły na rozwiązanie pewnych rzeczy bez potrzeby kopiowania czegoś z internetu. Nie mniej jednak życzę powodzenia, na pewno się przyda.

Źle zrozumiałeś. To, że patrzę w jaki sposób jest coś zrobione, nie oznacza, że robię to w ten sam sposób. W ogóle nie wiem skąd tak głupi tok myślenia Ci się narzucił, nie myślałem, że moje słowa można tak źle zinterpretować.. :D

"Skrypter powinien być samoukiem, a bycie samoukiem to nie budowanie czegoś na podstawie przykładów (do tego błędnych i  zbugowanych). Bycie samoukiem to kombinacje, przemyślenia i sukcesy w skryptowaniu." No jasne. A treść wytłuszczona to sentencja, której nigdy nie użyłem. Mam nadzieję, że teraz dobrze się zrozumiemy, bo stawiłeś mnie w świetle bardzo złym i troszeczkę obraźliwym, dlatego chciałem nakierować Ciebie na dobry tor myślowy - Mario. :) 

 

Edit: Weź sobie na przykład to. Patrząc na te zdjęcie dowiedziałem się, że wiele rzeczy jeszcze przede mną, a na pewno nie wpadłbym na to, bo programuje tylko hobbistycznie, a nie jak profesjonalista. :P https://scontent-waw1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13882498_1072052799537980_6432049105748721213_n.png?oh=08154d8cb3d517e2bd4285f304e70470&oe=5992E827

Winekxd lubi to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Start serwera zostaje przełożony na tydzień później, skąd taka decyzja? Chcemy dotrzeć do większej ilości osób, nasze reklamy można zauważyć na wielu fanpage'ach powiązanych z GTA:SA (SA:MP).

Oficjalny fanpage: GTA online
Fanpage znanych, zamkniętych już projektów typu: gester-rp, global-rp.
Grupa społecznościowa zrzeszająca społeczność Role-Play w Polsce
Strony powiązane z ów społęcznością. 

game4us.pl lubi to
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...