Skocz do zawartości


Zdjęcie

Role Play - czyli gatunek wymierający.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 MrLucas112

MrLucas112
  • Uzytkownik forum
  • 43 postów
  • MiejscowoścWrocław

Napisano 18 lipiec 2016 - 02:07

[Temat odnosi się do Role Play w GTA: San Andreas]

Cześć, z tej strony Łukasz. Tutaj chciałbym podzielić się z wami swoimi uwagami i zachęcić do dyskusji na temat starego, dobrego Role - Playingu. Czyli gatunku, który drastycznie znika w wirtualnych zakamarkach.

Na wstępie dodam, że nie byłem świadkiem narodzin pierwszych serwerów RP. Nie byłem też świadkiem stawiania ich pierwszych kroków. Nie byłem świadkiem budowania potęgi tego typu rozrywki. Dołączyłem na początku końca - czyli marzec/kwiecień 2012. 

O "Godfatherach" mogę słyszeć tylko opowieści. O tym, że zabawa opierała się tylko na /me i /do również mogę tylko sobie posłuchać. Nie jestem jednych z tych, którzy są od początku. I żałuję tego. W jaki sposób trafiłem na pierwszy serwer RP? Nie pamiętam sam. Ale wiem, że taki typ rozgrywki bardzo przypadł mi do gustu. Sądząc po ówczesnej ilości graczy nie tylko mi. W godzinach popołudniowych, liczba graczy osiągała okolice 500. Pewnie większość z was, wie dokładnie o którym projekcie mówię. Ale zacznijmy od początku, bez chaosu.
Szybko nauczyłem się odróżniać trzy giganty - net4game, .devGaming i Los Santos Role Play. Co prawda słyszałem o innych projektach, jednak nie przykuwałem do nich większej uwagi - prędzej czy później znikały, a nawet jak się znowu pojawiały, tonęły ponownie. Przejdę do meritum sprawy.

Większość ówczesnych graczy, była "starszymi" nastolatkami. Druga część graczy, to starsi od nich koledzy i koleżanki, którzy wkroczyli w dorosłe życie. Wszystko bardzo fajnie się kręciło, wszyscy grali, a poziom (jak niektórzy narzekali dużo słabszy niż niegdyś) stał jak dla mnie na przyzwoitym miejscu. W porównaniu, do czasów obecnych. Jak wiadomo, Ci starsi gracze zaczęli powoli odchodzić, ponieważ poważniej zaczynali dorosłe życie i czasu na zaawansowaną grę już po prostu nie mieli. A umówmy się, Role Play wymaga przynajmniej kilku godzin dziennie. Inaczej omija nas wiele ciekawych rzeczy i nie jesteśmy w stanie dość aktywnie uczestniczyć w wydarzeniach. Natomiast Ci nastolatkowie, stawali się tymi dorosłymi. I oni również, przestawali mieć czas na grę. Ten proces cały czas trwa. Jednak teraźniejsza młodzież, jest wręcz zawalona wieloma innymi atrakcjami i możliwościami. Niemal dla każdego smartfona - który jest w użyciu niemal każdego młodego człowieka - możemy znaleźć setki, a nawet tysiące gier i aplikacji. Na PC, czy konsole trafiają co raz to nowsze produkcje, oferujące multum możliwości, przepiękną grafikę i ogromne światy. A między Bogiem, a prawdą, grafika w GTA San Andreas nie jest tą najpiękniejszą. Aczkolwiek mi bardzo przypadła do gustu i bez cienia kłamstwa przyznaję, że bardzo mi się podoba. Z pewnością przełomem również okazało się być GTA 5 i Grand Theft Auto Online, zrzeszając tysiące graczy z całego świata. Prostota SAMP-a, czy MTA w porównaniu do produkcji, które możemy zobaczyć teraz, nie spełnia wymagań dzieciaków i "nowszych" nastolatków, które w większości przyzwyczajone są do czegoś "super" i wymagania mają wysoko postawione. Mamy również inne bardzo zajmujące produkcje, które bardziej przyciągają uwagę, np. League of Legends, CS:GO, seria Battlefield, Minecraft i pochodne. Pokoleniu przyzwyczajonemu (przez bajki, czy właśnie gry) do ciągłej akcji, do masy efektów i (nie)oczekiwanych zwrotów akcji nie w głowie żmudne odgrywanie pracy w restauracji, czy bawieniu się w taksówkarza. Tak więc liczba ludzi tworzących swoje drugie życie, albo nawet świetnie bawiąca się wcielając się w rolę kogoś innego, wymyślonego drastycznie maleje. Jest jasne, że grono graczy się zawęża i cały ten nasz mały światek dąży do zagłady. Wracając co do samej rozgrywki, swoje najlepsze chwile gamingowe zawdzięczam swojej paczce kumpli i małym serwerom! Dokładnie pamiętam projekt ourFarm, na którym grało ~10 osób. Akcja rozgrywała się w Palomino Creek i wszystko doskonale się kręciło. Ba! Nawet bywały przeróżne bardzo ciekawe akcje! Niestety gdy serwer się rozwijał, dzięki mega akcji reklamowej rozkręcanej przez całą społeczność, a graczy bywało w okolicach 30, serwer był atakowany przez destrukcyjnych hakerów. Po kilku próbach reaktywacji i zabezpieczania projektu, twórcy opadły chęci. Dodam, że chciał, aby każdy był na równi, a więc wszystko było absolutnie za darmo, nikt nie musiał nic płacić (żadnych kont premium, korzyści za smsy czy coś w tym stylu). Dodam, że z moją ekipą głównie szukaliśmy czegoś pod kątem naszych zainteresowań - czyli grania we frakcji strażackiej. A mówiąc szczerze, nigdy nie było udane. Co robiliśmy, to robiliśmy sobie sami, nastawialiśmy się tylko i wyłącznie na interakcje z graczami, a nasz skrypt był bardzo okrojony - i to nam wystarczało! A jak to się ma do gier, gdzie rządzi to, co jest zapisane w linijkach kodu? Czy teraz tą interakcją jest lufa - przeciwnik? Niestety, ale na to wygląda. Powracając do tematu, który rozbiegł się równomiernie we wszystkich kierunkach niczym żaba rozjechana przez samochód, świat Role Play jest niczym spadający samolot. Niestety, ale niedługo będziemy musieli pożegnać wspaniałe wirtualne przygody naszego "drugiego ja". Oczywiście chodzi mi o to na jakimkolwiek poziomie, zapewne niejaki "mrucznik" przetrwa i wojnę atomową.
Twórcy projektów próbują najrozmaitszych sztuczek, żeby zaludnić serwery. To na nic się nie zda! Wyszukane skrypty, zmiana PAWNO na LUA, moc możliwości, abstrakcyjne pomysły... Nie w tym rzecz, w końcu kiedyś wystarczyło /me, /do i kawałek Los Santos! Sęk w tym, że graczy jest co raz mniej! Ich garść (tak, w porównaniu do tych kilku lat wstecz to jest garść) jest porozrzucana po różnych zakamarkach różnych serwerów i projekcików. Jednak znikają niczym ślady wielkich cywilizacji.

Tak, rozpisałem się, być może napisałem chaotycznie, ale opisałem moje wnioski i spostrzeżenia na temat walącego się na łeb, na szyję świata Role Play. Zachęcam was do pisania własnych opinii na ten temat i do dyskutowania. A może macie jakieś pomysły, na ocalenie, czy choćby przedłużenie gatunku RolePlayowego?

Osobiście w głowie pojawiła mi się pewna koncepcja, aby twórcy i przedstawiciele projektów i serwerów próbowali łączyć siły, aby po jakimś czasie stworzyć jednego Role Playowego giganta, zrzeszającego wszystkich graczy. Brzmi nierealnie? Owszem, sam wątpię, że to się uda, ale może poważniej podejdę do tego i rozpocznę "kampanię", na temat ratowania naszego małego świata. Innej opcji nie widzę.

Tak czy inaczej, dziękuję każdemu kto poświęcił czas, na pisanie moich wypocin :) Z góry przepraszam, za to jak piszę, ale zawsze mam natłok myśli i pomysłów na każde kolejne słowo i tak mi to jakoś wychodzi. Jeszcze raz zachęcam do opiniowania i do dyskutowania na ten temat.

Pozdrawiam, cześć! ;)


[u][color=#000000][b]International is coming![/b][/color][/u]


#2 CocoJumbo

CocoJumbo
  • Uzytkownik forum
  • 50 postów

Napisano 18 lipiec 2016 - 10:54

Bardzo propsuję cię za ten obszerny post/artykuł i chciałbym nawiązać do wątku z połączeniem się projektów.
Niestety nie jest to możliwe z wielu powodów, chyba najważniejszy z nich to po prostu pieniądze. Po co właściciel n4g Bartosz Misiak miałby łączyć się z administracją innych serwerów na sampie skoro sam ma stabilną liczbę graczy i może dobrze zarobić na różnych płatnych usługach w które znajdują się na wyżej wymienionym serwerze. Albo sprawa mighty który również okazał się maszynką do robienia pieniędzy i po uzbieraniu jej odpowiedniej ilości został zamknięty. Póki co jako takie połączenie mamy na mta jednak już niedługo będzie startował cmta który napewno zabierze graczy devgaming

#3 Admin

Admin
  • Administrator
  • 670 postów

Napisano 18 lipiec 2016 - 12:38

Ja oferowalem swego czasu "przygarniecie pod skrzydla", jeno kazdy z wlascicieli chcialby gruszki na wierzbie. Oferowalem max gamemastera, oni chcieli wiecej - dlatego to jest nierealne.

Serwy truck powstaja, a mozna temu zaradzic tworzac im miejsca gry na serwerze.. ale po co? lepiej gangi i polivje i praca mechanika.. no tak- praca kuriera jest.. wozic paczki z hurtowni do sklepow

- nazw wyświetlanych/loginów nie zmieniamy na życzenie klienta,
- nazwę wyświetlaną mogą zmienić jedynie rangi: REDAKTOR, MODERATOR, MANAGER, PREMIUM,

- daj się zauważyć, WYKUP REKLAMĘ w naszym serwisie.


#4 CocoJumbo

CocoJumbo
  • Uzytkownik forum
  • 50 postów

Napisano 18 lipiec 2016 - 13:25

Niestety z pychą nie da się wygrać.



#5 Winekxd

Winekxd
  • Uzytkownik forum
  • 190 postów

Napisano 18 lipiec 2016 - 14:59

Ja oferowalem swego czasu "przygarniecie pod skrzydla", jeno kazdy z wlascicieli chcialby gruszki na wierzbie. Oferowalem max gamemastera, oni chcieli wiecej - dlatego to jest nierealne.

Serwy truck powstaja, a mozna temu zaradzic tworzac im miejsca gry na serwerze.. ale po co? lepiej gangi i polivje i praca mechanika.. no tak- praca kuriera jest.. wozic paczki z hurtowni do sklepow

Spójrz na to odwrotnie, jakby ktoś Tobie zaoferował Gamemaster'a- Już to widzę jak się zgadzasz. :) 



#6 fist

fist
  • Oczekujący
  • 17 postów

Napisano 18 lipiec 2016 - 19:03

ja tam nie wiem jaki jest sens obecnie stawiania serwera na sa-mp, skoro obok jest o wiele lepsze mta. kiedyś wymówka brzmiała "mta ma mało graczy" a jak jest dzisiaj? wydaje mi się, że problem jest w małej bazie publicznych gamemodów i skryptów, bo na sa-mp wystarczy pobrać, trochę zmienić i już mamy gotowy serwer.



#7 Jullew

Jullew
  • Uzytkownik forum
  • 13 postów

Napisano 18 lipiec 2016 - 21:04

Może i wymiera, ale nadal jest wystarczająco graczy, żeby ich czymś zachwycić i przyciągnąć. Ponadto wszyscy twórcy projektów skupiają się na graczach już istniejących w "świecie RP", a nikt nie pomyśli, żeby zachęcić ludzi, graczy z zewnątrz, którzy jeszcze nie mieli styczności z RP, a nawet MTA.

 

Ja tam cały czas coś skrobię. Bez bicia się przyznam, że bazuję na owl, ale to dla mnie najlepsza forma nauki, kiedy mogę coś chwycić, popatrzeć jak działa od środka, zrozumieć i stawiać swoje, własne kroki.
 

CzzXo7X.jpg

9IDSXrh.jpg

zAXYb6q.jpg

 


[img]http://i.imgur.com/v3NR7cd.png[/img]

Poszukujemy ludzi do współpracy, więcej informacji na PW


#8 MrLucas112

MrLucas112
  • Uzytkownik forum
  • 43 postów
  • MiejscowoścWrocław

Napisano 18 lipiec 2016 - 22:01

Bardzo propsuję cię za ten obszerny post/artykuł i chciałbym nawiązać do wątku z połączeniem się projektów.
Niestety nie jest to możliwe z wielu powodów, chyba najważniejszy z nich to po prostu pieniądze. Po co właściciel n4g Bartosz Misiak miałby łączyć się z administracją innych serwerów na sampie skoro sam ma stabilną liczbę graczy i może dobrze zarobić na różnych płatnych usługach w które znajdują się na wyżej wymienionym serwerze. Albo sprawa mighty który również okazał się maszynką do robienia pieniędzy i po uzbieraniu jej odpowiedniej ilości został zamknięty. Póki co jako takie połączenie mamy na mta jednak już niedługo będzie startował cmta który napewno zabierze graczy devgaming

Dzięki! ;) 

Zarabiać mógłby dalej, tylko łącząc siły z innymi skrypterami i mapperami. Chociaż wiem, o ile w przypadku gigantów jest to niemożliwe, to w przypadku małych projektów fuzje jak najbardziej.


 

 

Ja oferowalem swego czasu "przygarniecie pod skrzydla", jeno kazdy z wlascicieli chcialby gruszki na wierzbie. Oferowalem max gamemastera, oni chcieli wiecej - dlatego to jest nierealne.

Serwy truck powstaja, a mozna temu zaradzic tworzac im miejsca gry na serwerze.. ale po co? lepiej gangi i polivje i praca mechanika.. no tak- praca kuriera jest.. wozic paczki z hurtowni do sklepow

Wiesz, to byłoby pozbawianie ludzi swojej aktualnej "rangi", miałem na myśli raczej stworzenie wielkiej ekipy.

 

ja tam nie wiem jaki jest sens obecnie stawiania serwera na sa-mp, skoro obok jest o wiele lepsze mta. kiedyś wymówka brzmiała "mta ma mało graczy" a jak jest dzisiaj? wydaje mi się, że problem jest w małej bazie publicznych gamemodów i skryptów, bo na sa-mp wystarczy pobrać, trochę zmienić i już mamy gotowy serwer.

I takie twory znikały szybciej niż się pojawiały.
 

 

Może i wymiera, ale nadal jest wystarczająco graczy, żeby ich czymś zachwycić i przyciągnąć. Ponadto wszyscy twórcy projektów skupiają się na graczach już istniejących w "świecie RP", a nikt nie pomyśli, żeby zachęcić ludzi, graczy z zewnątrz, którzy jeszcze nie mieli styczności z RP, a nawet MTA.

 

Ja tam cały czas coś skrobię. Bez bicia się przyznam, że bazuję na owl, ale to dla mnie najlepsza forma nauki, kiedy mogę coś chwycić, popatrzeć jak działa od środka, zrozumieć i stawiać swoje, własne kroki.
 

Co do nowych graczy, to kiedyś nie trzeba było ich ściągać. Jednak jak napisałem,
"Jednak teraźniejsza młodzież, jest wręcz zawalona wieloma innymi atrakcjami i możliwościami. Niemal dla każdego smartfona - który jest w użyciu niemal każdego młodego człowieka - możemy znaleźć setki, a nawet tysiące gier i aplikacji. Na PC, czy konsole trafiają co raz to nowsze produkcje, oferujące multum możliwości, przepiękną grafikę i ogromne światy. [...]  Z pewnością przełomem również okazało się być GTA 5 i Grand Theft Auto Online
, zrzeszając tysiące graczy z całego świata. Prostota SAMP-a, czy MTA w porównaniu do produkcji, które możemy zobaczyć teraz, nie spełnia wymagań dzieciaków i "nowszych" nastolatków, które w większości przyzwyczajone są do czegoś "super" i wymagania mają wysoko postawione. Mamy również inne bardzo zajmujące produkcje, które bardziej przyciągają uwagę, np. League of Legends, CS:GO, seria Battlefield, Minecraft i pochodne. Pokoleniu przyzwyczajonemu (przez bajki, czy właśnie gry) do ciągłej akcji, do masy efektów i (nie)oczekiwanych zwrotów akcji nie w głowie żmudne odgrywanie pracy w restauracji, czy bawieniu się w taksówkarza."

Więc problem raczej nie polega na tym, że brakuje reklamy. Chodzi o wychowanie i mentalność, ale to są już dalsze aspekty, bardziej psychologicznie, niemniej nie są nie ważne.


[u][color=#000000][b]International is coming![/b][/color][/u]


#9 fist

fist
  • Oczekujący
  • 17 postów

Napisano 18 lipiec 2016 - 22:12

wszystko znikało, przecież dzisiaj stoi tylko dev i n4g z tych starszych serwerów. m-ls jedzie na nie swoim gamemodzie i jakos daja rade. nie ma korelacji miedzy autorstwem gamemoda a liczbą graczy czy stabilnością serwera. taki mrucznik, dawna ls-ka, bl-rp, rp-pl, gesler nie miały swojego gma a stały o wiele dłużej niż projekty maria czy gtd. najważniejszy jest pomysł i wykonanie. stworzenie zlaczonego giganta nie wyjdzie xD to tak samo jakby w całość miały połączyć się wszystkie studia gier w celu stworzenia kolosalnej gry. kazdy ma wlasna wizje xD i jednym projektem nie moze zarzadzac 20 osob. graczy też nikomu nikt nie odda i nie ustawi przekierowania na czyjas domene bo to bez sensu xD mozna stworzyc wielki serwer i bez tego, przyklad dev i misiak. zreszta laczyly sie kiedys dwa wieksze serwery po 100 graczy harvest i ls-rp. efektem fuzji byl spadek graczy z 200 do 30.



#10 MrLucas112

MrLucas112
  • Uzytkownik forum
  • 43 postów
  • MiejscowoścWrocław

Napisano 18 lipiec 2016 - 22:42

wszystko znikało, przecież dzisiaj stoi tylko dev i n4g z tych starszych serwerów. m-ls jedzie na nie swoim gamemodzie i jakos daja rade. nie ma korelacji miedzy autorstwem gamemoda a liczbą graczy czy stabilnością serwera. taki mrucznik, dawna ls-ka, bl-rp, rp-pl, gesler nie miały swojego gma a stały o wiele dłużej niż projekty maria czy gtd. najważniejszy jest pomysł i wykonanie. stworzenie zlaczonego giganta nie wyjdzie xD to tak samo jakby w całość miały połączyć się wszystkie studia gier w celu stworzenia kolosalnej gry. kazdy ma wlasna wizje xD i jednym projektem nie moze zarzadzac 20 osob. graczy też nikomu nikt nie odda i nie ustawi przekierowania na czyjas domene bo to bez sensu xD mozna stworzyc wielki serwer i bez tego, przyklad dev i misiak. zreszta laczyly sie kiedys dwa wieksze serwery po 100 graczy harvest i ls-rp. efektem fuzji byl spadek graczy z 200 do 30.

No może faktycznie coś w tym jest. Chociaż własny gamemode nie jest drogą do sukcesu, jak ktoś korzysta z gotowca, ale umie coś do niego dodawać i eliminować bugi, umiejętnie tym zarządza... To co stoi na przeszkodzie? A co do osoby "GTD", to nie zamierzam się wypowiadać, ale dla mnie to najczarniejsza postać, o jakiej słyszałem w Role Playingowym światku :)


[u][color=#000000][b]International is coming![/b][/color][/u]


#11 Admin

Admin
  • Administrator
  • 670 postów

Napisano 19 lipiec 2016 - 10:31

Spójrz na to odwrotnie, jakby ktoś Tobie zaoferował Gamemaster'a- Już to widzę jak się zgadzasz. :)

Nie mam serwera, na ktorym gra ciagle 20 osob, w tym 10 to administracja. To logiczne, ze przechodzi sie do lepszego
Tak dziala fuzja.

- nazw wyświetlanych/loginów nie zmieniamy na życzenie klienta,
- nazwę wyświetlaną mogą zmienić jedynie rangi: REDAKTOR, MODERATOR, MANAGER, PREMIUM,

- daj się zauważyć, WYKUP REKLAMĘ w naszym serwisie.


#12 Winekxd

Winekxd
  • Uzytkownik forum
  • 190 postów

Napisano 19 lipiec 2016 - 12:25

Większość osób w społeczności SA:MP chce ubić na tej grze interes, Ty do bezinteresownych się nie zaliczasz. Także powinieneś zrozumieć jak absurdalna jest fuzja w której były zarządca projektu ląduje na pozycji Gamemaster'a. Osobiście mogę napisać że nigdy na moim serwerze nie wziąłem złotówki, choć oferty z gotówką otrzymywałem jedną za drugą.



#13 MrLucas112

MrLucas112
  • Uzytkownik forum
  • 43 postów
  • MiejscowoścWrocław

Napisano 19 lipiec 2016 - 17:42

Większość osób w społeczności SA:MP chce ubić na tej grze interes, Ty do bezinteresownych się nie zaliczasz. Także powinieneś zrozumieć jak absurdalna jest fuzja w której były zarządca projektu ląduje na pozycji Gamemaster'a. Osobiście mogę napisać że nigdy na moim serwerze nie wziąłem złotówki, choć oferty z gotówką otrzymywałem jedną za drugą.

Wiesz, tak w sumie nie ma w tym nic złego. Biorąc najprostszy przykład - net4game. Niejaki "BM", żąda pieniędzy za wiele z usług. Jednak wszystkie te rzeczy, możemy kupić za pieniądze zarobione w grze, od ludzi, którym nie szkoda kasy na wlewanie ich na konto twórcy serwera. A swoją drogą, skoro serwer tyle lat funkcjonuje i to dobrze funkcjonuje... To dlaczego wszyscy się sprzeciwiają zarabianiu na tym, albo chociaż pokrywaniu jego kosztów? Ale dobra, dyskusje odbiegają już od meritum, czyli upadku polskiej sceny role play.

A nawiązując do wątku, wie ktoś jak Role Play z poziomem i ilością graczy trzyma się za granicą?


[u][color=#000000][b]International is coming![/b][/color][/u]


#14 Admin

Admin
  • Administrator
  • 670 postów

Napisano 19 lipiec 2016 - 18:05

Tylko Polska ma najlepsze poziomy RolePlay i skrypty do erpekow. Serio.

A co do calego "upadku", "wymierania". Graczy jest w ciul, jedni odcjodza, przychodza drudzy. Jesli zrobisz dobry serwer to stare wygi wroca, bo to wlasnie dziala na tej zasadzie. Ja jestem uspionym graczem od 2,5roku. Jesli cos jest ciekawego to zagram. Inni maja tak samo.

To nie scena wymiera- nigdy sie to nie skonczy. To gracze nie maja poziomu a polacy maja taka mentalnosc "nie zagram u niego, musze miec wlasny serwer" - dlatego na serwerkach gra po 20/30 osob. Ale jak powstaje jakis konkret to skad nagle te 200/300 osob na start?

Brak teraz alternatywy w sampie dla roleplay. Nie grasz na mruczniku czy n4g to nie grasz nigdzie. A zeby powstal serwer musi byc skrypter- a takich brakuje (nie mowie o amatorach). Ruscy maja tak zwalone roleplay ze tam nikt nie zwaza na zasady- przejedziesz go? to nic, on sie odrodzi. Rozwalisz auto? to nic, zdarza sie. Gralem na ruskim rp samp-rp.ru - zero przyjemnosci.. francja nie ma. hiszpanskie roleplay upadlo juz 3lata temu- teraz leca na lepszy skrypt. brazyle? dajcie spokoj. bardzo rozwija sie czeska scena roleplay- warto sie temu przygladnac.

- nazw wyświetlanych/loginów nie zmieniamy na życzenie klienta,
- nazwę wyświetlaną mogą zmienić jedynie rangi: REDAKTOR, MODERATOR, MANAGER, PREMIUM,

- daj się zauważyć, WYKUP REKLAMĘ w naszym serwisie.


#15 CocoJumbo

CocoJumbo
  • Uzytkownik forum
  • 50 postów

Napisano 19 lipiec 2016 - 18:07

ls-rp.com jest w końcu amerykański czy angielski? bo zawsze nie wiedziałem XD



#16 Anonimowy Hejter

Anonimowy Hejter
  • Uzytkownik forum
  • 22 postów

Napisano 20 lipiec 2016 - 06:47

Zastanawiam się, co by się stało, gdyby Rockstar w końcu uległ ekipie na przykład GTA Multiplayer i pozwoliliby na istnienie alternatywnego dla GTA Online multiplayera, pozwalającego na wykorzystanie własnych skryptów czy gamemodów w grze. Teoretycznie zabiłoby to po jakimś czasie SA:MPowe RP (praktycznie to nie każdy odpali GTA V, wiadomo), ale mogłoby spowodować odrodzenie sceny, oczywiście przy umiejętnym wykorzystaniu silnika GTA V i dobrym wsparciu ekipy GTA MP.



#17 MrLucas112

MrLucas112
  • Uzytkownik forum
  • 43 postów
  • MiejscowoścWrocław

Napisano 20 lipiec 2016 - 11:20

Zastanawiam się, co by się stało, gdyby Rockstar w końcu uległ ekipie na przykład GTA Multiplayer i pozwoliliby na istnienie alternatywnego dla GTA Online multiplayera, pozwalającego na wykorzystanie własnych skryptów czy gamemodów w grze. Teoretycznie zabiłoby to po jakimś czasie SA:MPowe RP (praktycznie to nie każdy odpali GTA V, wiadomo), ale mogłoby spowodować odrodzenie sceny, oczywiście przy umiejętnym wykorzystaniu silnika GTA V i dobrym wsparciu ekipy GTA MP.

Wydaje mi się, że Los Santos w GTA V jest zbyt rozległym obszarem do prowadzenia rozgrywki Role Play, zbyt wielkim. Wszystko tam jest takie ogromne, w porównaniu z GTA San Andreas.


[u][color=#000000][b]International is coming![/b][/color][/u]


#18 Jullew

Jullew
  • Uzytkownik forum
  • 13 postów

Napisano 20 lipiec 2016 - 11:26

Tylko Polska ma najlepsze poziomy RolePlay i skrypty do erpekow. Serio.

Nope, uważam, że Węgrzy nas prześcigają, przynajmniej jeśli chodzi o MTA.

 

@UP

Może za 5 lat, jak technologia na to pozwoli i ruszyłby jakiś zewnętrzny MP do GTA V, to byłaby możliwość pociągnięcia serwera z ilością np. 1000-2000 osób, wtedy myślę, że nawet i LS w V-ce dałoby radę zaludnić.


[img]http://i.imgur.com/v3NR7cd.png[/img]

Poszukujemy ludzi do współpracy, więcej informacji na PW


#19 MrLucas112

MrLucas112
  • Uzytkownik forum
  • 43 postów
  • MiejscowoścWrocław

Napisano 20 lipiec 2016 - 21:35

Nope, uważam, że Węgrzy nas prześcigają, przynajmniej jeśli chodzi o MTA.

 

@UP

Może za 5 lat, jak technologia na to pozwoli i ruszyłby jakiś zewnętrzny MP do GTA V, to byłaby możliwość pociągnięcia serwera z ilością np. 1000-2000 osób, wtedy myślę, że nawet i LS w V-ce dałoby radę zaludnić.

No wiesz, przy 1000 czy 2000 osób... Ale czy to realne? A co do Węgierskich serwerów, dałbyś jakiś przykład? :)


[u][color=#000000][b]International is coming![/b][/color][/u]


#20 Twinzy

Twinzy
  • Uzytkownik forum
  • 11 postów
  • MiejscowoścŁódź, Bałuty.

Napisano 21 lipiec 2016 - 00:02

Nope, uważam, że Węgrzy nas prześcigają, przynajmniej jeśli chodzi o MTA.

 

@UP

Może za 5 lat, jak technologia na to pozwoli i ruszyłby jakiś zewnętrzny MP do GTA V, to byłaby możliwość pociągnięcia serwera z ilością np. 1000-2000 osób, wtedy myślę, że nawet i LS w V-ce dałoby radę zaludnić.

 

Jak kolega wyżej, podłączam się pod pytanie - "A co do Węgierskich serwerów, dałbyś jakiś przykład? :) "

 

Zaobserwowałem w ostatnim czasie ze serwery, które powstają, są robione po prostu przez osoby nieodpowiednie - uważają się za poważnych a większość z nich, nie wie jak dodać głupią rzecz w skrypcie, większość z nich nie jest pełnoletnia - wiek nie jest wyznacznikiem w wypadku gdy taka osoba zachowuje się normalnie, a nie chłopak mający 16 lat zachowuje się jak 10 latek, który strzela focha, bo jest po jego myśli. Serwery powstają, bo komuś się nie podoba klimat na większym, dostał bana, nie lubi kogoś tam czy też liczy że zbije na tym kokosy, nic nie robiąc - nigdy tak nie będzie. Większość z nich nie potrafi utrzymać serwera z forum a co dopiero kupno zabezpieczeń i innych dupereli. Prawda jest taka ze na każdy serwer znajdą się amatorzy - nie duże ilości czasami, ale będą, według mnie Net4Game jest serwerem, który udał się Bartoszowi i potrafi wyciągnąć z ludzi pieniądze - czego może mu pozazdrościć raczej każdy z nas. Teraz, żeby zrobić serwer, który dorówna im, potrzebna jest zgrana ekipa, która nie myśli o sobie czy znajomych, większa gotówka, żeby wystartować na minimum 500 slotach, forum na dobrym hostingu - nie proserwer.pl tylko coś potężnego, dobre zabezpieczenia, własny styl czy też z internetu, ale jakiś dobry dla oka, a nie jak większość serwerów. Według mnie ostatni serwer, jaki powstał i miał szanse na daleką przyszłość to Mighty Role Play, niestety Mariusz zmarnował tą szanse - wystarczyło naprawić błędy, dać kilka dodatków i byłoby dobrze według mnie, w dni ostateczne grało około sto osób gdzie większość czekała na ruch Mariusza, wydaje mi się ze jakby dalej działał ze skryptem to by 150-220 graczy było, lecz wszystko, co dobre, szybko się kończy. Nie wiem ile w tym prawdy, ale podobno ciosem było też podzielenie społeczności na trzy grupy - Administracja + znajomi, użytkownicy i osoby, które wstępu nie miały - nie jestem tego pewny w 100 % lecz nie ma co dalej drążyć tego tematu. Jedynie co teraz nam zostaje to czekanie na porządny serwer Role Play, dołączenie do aktualnego giganta najlepiej, przesiadka na MTA, zmiana na zagraniczną scenę RP czy też odejście od tego. Teraz zapowiada się w miarę dobrze Captiva RolePlay, gdzie sam Mariusz powiedział: "...darzę nadzieją ten projekt i jestem do usług dla każdego jego członka ekipy, staram się pomóc w każdej sytuacji, bo wiem, że ludzie na tych stanowiskach mają cholerny zapał do pracy i nie robią tego dla pieniędzy, czy władzy." Podoba mi się tam jedno - skrypt, który jest czymś innym, nie z internetu a napisany od nowa przez Raydexa. Aktualnie osiadam tam gdzie, wydaje mi się lepiej, jest jakaś nadzieja czy fajnie się zapowiada - nie powiem, bo robię czasami błędy, siadając na kilku projektach, które potem są niewypałami - zdarza się. Mam nadzieje ze nikogo nie uraziłem tym postem ;)


<p style="text-align:right;">Dołączona grafika<br><span style="font-family:'lucida sans unicode', 'lucida grande', sans-serif;"><span style="font-size:12px;">How could we not talk about family, when family's all that we got?<br>Everything I went through you, were standing there by my side.</span></span>




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników