Skocz do zawartości


Zdjęcie

Kolejny rok, kolejne zmiany


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Anonimowy Hejter

Anonimowy Hejter
  • Uzytkownik forum
  • 22 postów

Napisano 08 sierpień 2016 - 19:56

news--1470680064-U44621.png

 

[justify]Zacznę od małego wyjaśnienia - kolejny rok, bo wakacje zawsze kojarzyły mi się z rozkwitem sceny.Nawet jeśli miały to być pseudole, które trzymały się nie dłużej niż dwa tygodnie i były tworzone przez młodocianych zapaleńców klepania /me i /do, bez jakiegokolwiek poważnego przygotowania, to zawsze jednak były i to w niemałej ilości. Mija kolejny rok, mamy kolejne wakacje i na przestrzeni tych kilku dobrych lat sporo się zmieniło, co dobitnie pokazują wakacje. Czytam posty na forum i czasami nieźle można się uśmiać. Wiele się słyszy o upadku sceny, upadku SA:MPa, wiele takich negatywnych stwierdzeń. Nie da się zaprzeczyć, że scena nam się zmienia, że dzisiaj mamy jej zupełnie inny obraz niż kilka lat temu - ale to upadku jeszcze sporo przed nami. RolePlay się po prostu zmienia. Nie oceniajmy może czy na gorsze czy na lepsze, bo każdy ma inny gust, po prostu neutralnie podejdźmy do tematu. Mowa oczywiście o platformie SA:MP.[/justify]

 

 

news--1470680649-U44621.png

 

[justify]Sam już nie wiem, który to rok spędzam okazyjnie odgrywając mieszkańca San Andreas, ale trochę lat minęło i sporo się zmieniło. Coraz częściej spotykam graczy nowego pokolenia, którzy początki sceny znają tylko z opowiadań znajomych. Projektów na skrypcie GodFather było mnóstwo. Z jednej strony oferował on wszystko o czym tylko mogliśmy pomyśleć, z drugiej strony nie sprawiał nikomu problemów w użytkowaniu czy administrowaniu. Dzisiaj oczywiście zostaniemy wyśmiani, jeśli nasz autorski, zaawansowany gamemode zatrzyma się na poziomie wspomnianego, ale kiedyś... Czym był wtedy przeciętny projekt? Cóż - wystarczyło pobrać plik AMX, dla bardziej wtajemniczonych PWN i paczkę plików z informacjami o biznesach, etc. No i forum, chyba nikt wtedy nie myślał o IP.Board. phpBB, ewentualnie MyBB i koniec tematu, czyli piętnaście minut roboty i z dwadzieścia złotych na serwer + domenę. GodFather wyginął jakoś w 2011 roku, wszystko za sprawą jednego, małego projektu, który trzymał się na scenie dobre kilka miesięcy, jednak, jak nie przetrwał presji czasu. Gdy skrypt Honesta pojawił się w sieci, scena zmieniła się na zawsze. Byłem wtedy wanna-be programistą, ale nie wiedziałem co i jak dokładnie. Kod źródłowy Honesta to było coś, co pozwoliło chyba każdemu na poszerzenie własnych horyzontów i umiejętności. To chyba pierwszy niemalże w pełni dynamiczny skrypt, wliczając w to na przykład pojazdy czy frakcje, które do tej pory były definiowane, tworzone w kodzie. Pojawił się też prowizoryczny system przedmiotów, znacznie lepszy niż obecny jeszcze przed początkiem tego projektu - pozwalał na m.in. odkładanie przedmiotów do pojazdów. Dla nowych graczy może to brzmieć śmiesznie i być czymś oczywistym, ale część z Was pewnie wie, o czym mówię. Tak samo biznesy, pojawiły się w zupełnie nowej formie, w zbliżonej do dzisiaj popularnych grup. Serwer? Cóż. Forum na MyBB no i Honest, jakaś jego ciekawa edycja. Honest chyba był najbardziej edytowanym skryptem, powstały wersje oparte o MySQL, z różnymi ciekawymi ficzerami, wykorzystujące rozmaite biblioteki. Dzisiaj mówiłbym o trzeciej erze roleplay. Wiecie, Honest już dawno przestał być ciekawym skryptem. Ba, teraz już nie ma jednego ciekawego skryptu - projekt bez autorskiego gamemode nie ma szansy istnieć. No chyba, że posiada genialną edycję, albo przychęci graczy czymś innym, co według mnie jest trudne. Forum? Pokażcie mi projekt, który ma pięćdziesiąt osób online i stronę postawioną na innym silniku niż Invision Power Board. PYLife, n4g, dev czy młodsze, jak Compton. Wszystkie projekty wykorzystują IPB, jest to dziś standard. Skrypt także nie może być jak ten sprzed paru lat. Dzisiaj serwery się prześcigają, co kto wprowadzi. Tu haracze, tutaj tuning mechaniczny, tutaj mamy zaawansowane DNA... Ale nie na długo - wkrótce coś dołoży kolejny projekt i tak nam się razem rozwija scena. Powstaje w sumie dużo mniej projektów niż kiedyś, co widać właśnie w wakacje. Dlaczego? Bo scena ma większe wymagania. Opieka, skrypt, forum - to wymaga czasu, pieniędzy i umiejętności w większym nakładzie niż kiedyś. Zmienia się też podejście do gry i to chyba najważniejsze, co da się zauważyć. O ile klasyczne pseudole pozostają zazwyczaj w nurcie grania dla gry, dla samej przyjemności z małą dozą profesjonalizmu, o tyle dzisiaj mamy coraz więcej projektów aspirujących na miano porządnych - projekty postaci fabularnych, jakiś tam ogólny zarys rozgrywki, etc. Podejście ekipy, czasem same nicki administratorów także definiują projekt, ale to przeważnie się nie zmienia - zwłaszcza, gdy chodzi o wyjadaczy, mniej czy bardziej lubianych.[/justify]

 

 

 

[justify]Podsumowanie? Mamy 2016 rok i wszystko zdaje się być niemalże takie samo. Projekty odróżniają przede wszystkim gracze, potem ekipa i jej podejście. A skrypt czy forum? Wszystko zmierza do ujednolicenia, to przynajmniej moje spostrzeżenia. Tutaj chciałbym zaprosić Was do dyskusji, jak widzicie dzisiejszą scenę, czym kierujecie się wybierając projekt, jak stworzyć porządny serwer - i czy jest sens?[/justify]



#2 FanatixPL

FanatixPL
  • Uzytkownik forum
  • 28 postów
  • MiejscowoścCzłuchów

Napisano 08 sierpień 2016 - 21:07

Niestety te wakacje są szczególnie bezowocne.

Z serwerów które miały wystartować/wystartowały do tej pory zostały 2 lub 3 które i tak słabo przędą. Duża liczba serwerów upadła już przed wakacjami i teraz na scenie zostały nam stare giganty oraz dwa lub trzy mniejsze projekty.

 

Pierwszą sprawą jak dla mnie nie powinno być rozreklamowanie serwera-serwer sam będzie miał autoreklamę jeśli będzie dobry, początek serwera to nie gracze a skrypt i administracja, gracze liczą się dopiero w chwili rozwinięcia się serwera. Komuś potrzebny dowód? Cofnijmy się do początków takich serwerów jak Mrucznik czy Net4Game, wszystko ładnie pięknie i po jakimś czasie...Beng, jeden to siedziba odwalania, następny to statsiarstwo.

 

Czego gracze oczekują od skryptu? No i tutaj zaczyna się odwieczne pytanie-jak zrobić żeby każdemu dogodzić?

Niestety ale nie da się tak, jeśli będziemy próbowali zrobić hybrydę dla wszystkich to prędzej czy później serwerowi zostaną dwie opcje:

a)nastawić się na jedną z grup graczy

b)odejść w zapomnienie.

Jak to mawiają starsi ludzie "Jeśli coś jest do wszystkiego,to coś jest do niczego."

 

Następną sprawą jest tygodniowy zapał kreatorów tych miejsc spotkań(zwanych serwerami), startujemy-mamy 100 osób, tydzień później robi się 10 osób-zamykamy projekt.(nie jeden serwer już tak skończył,wystarczy poprzeglądać stare prezentacje).

 

Myślę że nikogo nie uraziłem tym wpisem, są to tylko moje subiektywne przemyślenia.



#3 Admin

Admin
  • Administrator
  • 671 postów

Napisano 08 sierpień 2016 - 22:08

Pamiętam, gdy Destroyer przekazał mi swoje SF-Life, które rozjuszyło wszystko- full graczy online non stop, masowe zakupy kont premium, świetna organizacja gry, świetni użytkownicy, którzy mięli jeszcze za grosz kultury chociażby na forum. Później sprzedałem skrypt, sprzedałem forum. Destro postanowił otworzyć kolejny serwer tym razem w Angel Pine- Honest. Było ciekawie- również i wtedy sprzedałem Honesta kilku osobom (było ich 15 xd) a następnie wrzuciłem po raz pierwszy na gtam i gtaonline. Była to wersja lite, którą Dest nie do końca dopracował, lecz jak na moje oko - rozwinął skrypt do tego poziomu, że inni zaczęli robić to co on. Fakt, istniało już wtedy n4g, Dest chciał być inny- udało mu się. Przyciągnął kolejną rzesze naśladowców. Jeszcze w maju tego roku brazylijski serwer RP miał skrypt Honesta, który tłumaczyłem na hiszpański jakieś 3 lata temu- właśnie dla nich- da się? Da! I jeszcze jedno- byli zadowoleni ze skryptu, bo oferował im to, czego 'krajowi skrypterzy' nie osiągnęli w tamtym czasie.

 

RolePlay nie upadnie, na pewno nie teraz.

 

Przez cały rok można zauważyć pewne anomalia związane z 'wysypem' serwerów, niczym grzyby po deszczu. Tyle, że serwery tworzone są w momencie, gdy zbliża się wolne, kończy się wolne, jakaś dłuższa przerwa w nauce... I tak właśnie: początek roku szkolnego, Wszystkich Świętych, Boże Narodzenie i Sylwester, ferie zimowe (w zależności skąd administracja), Wielkanoc, początek roku szkolnego.


- nazw wyświetlanych/loginów nie zmieniamy na życzenie klienta,
- nazwę wyświetlaną mogą zmienić jedynie rangi: REDAKTOR, MODERATOR, MANAGER, PREMIUM,

- daj się zauważyć, WYKUP REKLAMĘ w naszym serwisie.


#4 VeSteQ

VeSteQ
  • Uzytkownik forum
  • 75 postów

Napisano 08 sierpień 2016 - 22:35

Hym... moim skromnym zdaniem ciężko jest teraz wybić się na scenie Role-Play... Zostało paręnaście może parędziesiąt osób którzy grają dla przyjemności, klimatu, poświęcają temu energie i czas a nie w pogodni za "dobrami" unikają akcji, uciekają. Większość osób oczekuje nowości, świeżości w skrypcie, czegoś nowego aby nie nudzili się grając ze znajomymi. Teraz każdy projekt jest taki sam, skrypt ten sam, forum jedynie logo i styl inny, nic nowego, zamiast zrobić coś ciekawego, nie mówię że zaraz pisać nowy GM ale przerobić już powstałe tak aby miło się grało i było WIELE nowości, chociaż wiem jaka jest społeczność... każdy oczekuje "autorskiego" GM bo przecież ten autorski to lepszy od innego... może kiedyś będą spoglądać na serwery inaczej a nie tyko na autorski gm...


Jeśli jesteś zainteresowany funkcją Moderatora i masz powyżej 50 postów napisz do mnie na PW!

#5 Admin

Admin
  • Administrator
  • 671 postów

Napisano 09 sierpień 2016 - 07:13

Gdy wchodziłeś w reklamę serwera i widziałeś...

FRAKCJE:
pd
swat
wojsko
medycy
lcn
ykz
rzad
hitman
lsn
taxi
dmv
mafia solncewska
gs
ballas
aztecas
vagos
linie lotnicze

.. to były czasy :P


- nazw wyświetlanych/loginów nie zmieniamy na życzenie klienta,
- nazwę wyświetlaną mogą zmienić jedynie rangi: REDAKTOR, MODERATOR, MANAGER, PREMIUM,

- daj się zauważyć, WYKUP REKLAMĘ w naszym serwisie.


#6 Wild-Fox

Wild-Fox
  • Premium
  • 109 postów

Napisano 09 sierpień 2016 - 10:21

Odnosząc się do wypowiedzi Jezusa. Najbardziej rozbudowany gamemode na bazie Honesta stworzył bodajże KaLu. Został on użyty na Rustic RolePlay w 2011 albo 2012 roku. Konta globalne, dynamiczny system przedmiotów (a nie, tak jak wcześniej pSprunk, pJoint) i wiele innych. I to wszystko na plikach  :lol:



#7 Admin

Admin
  • Administrator
  • 671 postów

Napisano 09 sierpień 2016 - 10:48

A kto Honesta nie przerabial, o to warto zapytac.

- nazw wyświetlanych/loginów nie zmieniamy na życzenie klienta,
- nazwę wyświetlaną mogą zmienić jedynie rangi: REDAKTOR, MODERATOR, MANAGER, PREMIUM,

- daj się zauważyć, WYKUP REKLAMĘ w naszym serwisie.


#8 Wild-Fox

Wild-Fox
  • Premium
  • 109 postów

Napisano 09 sierpień 2016 - 10:49

A kto Honesta nie przerabial, o to warto zapytac.

 

Ano. Jedni robili to mniej umiejętnie, inni bardziej :)



#9 K3sh

K3sh
  • Uzytkownik forum
  • 21 postów

Napisano 09 sierpień 2016 - 12:07

Ano. Jedni robili to mniej umiejętnie, inni bardziej :)

 

Nie sądzę że robili to nie umiejętnie - tylko nie zabierali się za coś czego po prostu nie rozumieli.

Wspomniałeś że to właśnie KaLu zrobił te przepiękną edycje - ale ile w niej błędów człowiek mógł znaleźć albo bardzo nie zoptymalizowany kod, jeżeli robisz coś na siłę  by zarobić to i zielony człowiek w tym języku skryptowym zrobił by tak marną i pełną błędów edycje - KaLu jak wiadomo nie pisał jej sam. 



#10 Wild-Fox

Wild-Fox
  • Premium
  • 109 postów

Napisano 09 sierpień 2016 - 12:15

Niezoptymalizowany kod, ale 120 graczy utrzymywał bez najmniejszego problemu i to w Fort Carson, ba. 

 

KaLu jak wiadomo nie pisał jej sam

 

 

A z kim?  :rolleyes:



#11 K3sh

K3sh
  • Uzytkownik forum
  • 21 postów

Napisano 09 sierpień 2016 - 12:17

Niezoptymalizowany kod, ale 120 graczy utrzymywał bez najmniejszego problemu i to w Fort Carson, ba. 

 

 

A z kim?  :rolleyes:

Wydaje mi się że sam odpowie ci na to pytanie. 

 

Racja, racją - utrzymał tylu - mógł by troszkę więcej. 



#12 domster

domster
  • Uzytkownik forum
  • 20 postów

Napisano 12 sierpień 2016 - 16:30

O ile dobrze pamiętam, pan KaLu edytował to z panem Raydexem :)



#13 raknet

raknet
  • Uzytkownik forum
  • 14 postów

Napisano 14 sierpień 2016 - 08:50

Niezoptymalizowany kod, ale 120 graczy utrzymywał bez najmniejszego problemu i to w Fort Carson, ba. 

 

 

A z kim?  :rolleyes:

 

co? zlagowanie sampa za pomoca prostych skryptow ktore udostepnia jest praktycznie prawie niemozliwe i trzeba sie naprawde postarac zeby tego dokonac. honest utrzymalby nawet 1000 graczy, jesli stalby na maszynie n4g albo deva. i z tego co pamietam na rustic bylo 5 graczy nie 120 a sam kalu to pseudolarz



#14 Admin

Admin
  • Administrator
  • 671 postów

Napisano 15 sierpień 2016 - 21:44

Dobra maszyna i dobra optymalizacja tej maszyny to podstawa. Wydaje się zbędne i różnice są minimalne, jednak wpływa to na płynność działania forum jak i serwera.


- nazw wyświetlanych/loginów nie zmieniamy na życzenie klienta,
- nazwę wyświetlaną mogą zmienić jedynie rangi: REDAKTOR, MODERATOR, MANAGER, PREMIUM,

- daj się zauważyć, WYKUP REKLAMĘ w naszym serwisie.


#15 Wakacje

Wakacje
  • Uzytkownik forum
  • 1 postów

Napisano 18 sierpień 2016 - 14:05

Mi zawsze wakacje kojarzyły się z przyjaciółmi. Wspólne spędzone chwile poza domem, granie w piłkę, tenisa, czy teraz wspólne wyjścia imprezy itd.

 

Współczuję Wam, że widzicie życie tylko przez pryzmat głupich pikseli na Waszych monitorach.



#16 Admin

Admin
  • Administrator
  • 671 postów

Napisano 18 sierpień 2016 - 14:36

Mi zawsze wakacje kojarzyły się z przyjaciółmi. Wspólne spędzone chwile poza domem, granie w piłkę, tenisa, czy teraz wspólne wyjścia imprezy itd.

 

Współczuję Wam, że widzicie życie tylko przez pryzmat głupich pikseli na Waszych monitorach.

a w takim razie co tu robisz? :P


- nazw wyświetlanych/loginów nie zmieniamy na życzenie klienta,
- nazwę wyświetlaną mogą zmienić jedynie rangi: REDAKTOR, MODERATOR, MANAGER, PREMIUM,

- daj się zauważyć, WYKUP REKLAMĘ w naszym serwisie.


#17 Anonimowy Hejter

Anonimowy Hejter
  • Uzytkownik forum
  • 22 postów

Napisano 19 sierpień 2016 - 08:25

Mi zawsze wakacje kojarzyły się z przyjaciółmi. Wspólne spędzone chwile poza domem, granie w piłkę, tenisa, czy teraz wspólne wyjścia imprezy itd.

 

Współczuję Wam, że widzicie życie tylko przez pryzmat głupich pikseli na Waszych monitorach.

Nie, oczywiście, przepraszam, na portalu poświęconym RP powinienem pisać o najlepszych przyprawach do wakacyjnego grilla, przecież to logiczne, że należy unikać tematu grania!!!



#18 raknet

raknet
  • Uzytkownik forum
  • 14 postów

Napisano 19 sierpień 2016 - 10:09

Mi zawsze wakacje kojarzyły się z przyjaciółmi. Wspólne spędzone chwile poza domem, granie w piłkę, tenisa, czy teraz wspólne wyjścia imprezy itd.
 
Współczuję Wam, że widzicie życie tylko przez pryzmat głupich pikseli na Waszych monitorach.


do tego szlugi piwo trawka, typowe zycie mlodocianego patola.

#19 Winekxd

Winekxd
  • Uzytkownik forum
  • 190 postów

Napisano 19 sierpień 2016 - 17:24

To miasto pachnie jak szlugi i kalafiory






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników