Skocz do zawartości


Zdjęcie

"Chodzi o Neka.. chyba go znalazłem" - Gdzie się podział Gothic?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#21 0x1k

0x1k
  • Uzytkownik forum
  • 30 postów
  • MiejscowoścKraków

Napisano 14 July 2017 - 14:35

Czuję, że Twoja wypowiedz emanuje silną mocą :) Mądrego, aż miło posłuchać. Niech moc będzie z wami! :) (Nie odbierajcie tego jako krytykę lub naśmiewanie się, piszę to jako 20 letni fan uniwersum G.Lucasa :) )

Każdy ma swoje zdanie. ;)


[img]http://i.imgur.com/StBytTr.gif[/img]

''Żyjesz po to aby umrzeć''


#22 GorkyFactory

GorkyFactory
  • Uzytkownik forum
  • 6 postów

Napisano 14 July 2017 - 16:13

Gothicowe serwery cierpiały często na bardzo niską liczbę graczy, co przy dużym, otwartym świecie i fakcie, że z 5 graczy na serwerze każdy należał do innej grupy mogło powodować, że nikt z nich nie miał nawet okazji spotkać się IC. Rozwiązaniem problemu mogłaby być bardziej scentralizowana rozgrywka oparta o system RPG z kartami postaci (trochę jak u nas!) i postaciami niezależnymi (NPC) granymi przez Mistrzów Gry lub osoby przez MG wybrane. Idąc dalej w porównania do rozgrywki w naszej społeczności - potrafimy zorganizować świetne eventy z rozbudowaną fabułą i wieloma NPC nawet, gdy na serwerze są dwie lub trzy osoby. Wystarczy więc dobry pomysł na fabułę dla graczy, scentralizowanie rozgrywki do jednego miejsca w danej chwili i opiekę fabularną jakiegoś Mistrza Gry, by gra przebiegała płynnie i satysfakcjonująco. Dodatkowo, system RPG zakładający zdobywanie punktów doświadczenia i kolejnych poziomów przyciąga graczy na dłużej, ludzie lubią oglądać, jak rozwija się coś, co sami stworzyli.

Gothic nie cierpiał przez brak graczy, bo niejednokrotnie udowadniano potencjał tych ludzi.Problemem była ciągła walka i CKowanie się nawzajem, co szybko doprowadza do spadku ilości graczy. Nikt nie kontrolował zgonów, każdy bez pomysłu rzucał graczy w miejsce, gdzie wyznacznikiem 'dobrej zabawy' były śmieszki na kanałach TS/Discorda i konkursy, kto wbije więcej CK.



#23 Szlakiem Jedi

Szlakiem Jedi
  • Uzytkownik forum
  • 36 postów

Napisano 14 July 2017 - 20:13

Gothic nie cierpiał przez brak graczy, bo niejednokrotnie udowadniano potencjał tych ludzi.Problemem była ciągła walka i CKowanie się nawzajem, co szybko doprowadza do spadku ilości graczy. Nikt nie kontrolował zgonów, każdy bez pomysłu rzucał graczy w miejsce, gdzie wyznacznikiem 'dobrej zabawy' były śmieszki na kanałach TS/Discorda i konkursy, kto wbije więcej CK.

 

Czyli... masz w zasadzie te same wnioski. Warto postawić na rozgrywkę w jednym miejscu w danym czasie (ułatwia kontrolę), opiekę jakiegoś Mistrza (Mistrzów) Gry i porządny, dotykający wszystkich graczy wątek fabularny, który zachęci ludzi do bardziej kreatywnego spędzania tam czasu.



#24 GorkyFactory

GorkyFactory
  • Uzytkownik forum
  • 6 postów

Napisano 15 July 2017 - 16:51

Czyli... masz w zasadzie te same wnioski. Warto postawić na rozgrywkę w jednym miejscu w danym czasie (ułatwia kontrolę), opiekę jakiegoś Mistrza (Mistrzów) Gry i porządny, dotykający wszystkich graczy wątek fabularny, który zachęci ludzi do bardziej kreatywnego spędzania tam czasu.

Gothic to zbyt otwarta - nazwijmy to - pod względem trybu rozgrywki gra. Nawet prosta mapa Khorinis, czy jeszcze lepsza Kolonia Karna ma przecież tyle dobrych miejcówek, z których gracze mogliby zrobić użytek, dodając do tych miejsc własną, interesującą otoczkę fabularną(Zmiennokształtni, chata Cavalorna, usiane po całej mapie mniejsze obozowiska). Upychanie ich w jednym miejscu to zło, o czym przekonał się Sakrael, skrajnie centralizując rozgrywkę w mieście. To(i parę innych czynników) szybko zabiło sens grania, a jak założyłem pamiętną Bandę Ranfarda, to wszyscy byli zadowoleni, siedzieliśmy na serwerze sami w nawet 10 osóB).



#25 Szlakiem Jedi

Szlakiem Jedi
  • Uzytkownik forum
  • 36 postów

Napisano 15 July 2017 - 22:24

Gothic to zbyt otwarta - nazwijmy to - pod względem trybu rozgrywki gra. Nawet prosta mapa Khorinis, czy jeszcze lepsza Kolonia Karna ma przecież tyle dobrych miejcówek, z których gracze mogliby zrobić użytek, dodając do tych miejsc własną, interesującą otoczkę fabularną(Zmiennokształtni, chata Cavalorna, usiane po całej mapie mniejsze obozowiska). Upychanie ich w jednym miejscu to zło, o czym przekonał się Sakrael, skrajnie centralizując rozgrywkę w mieście. To(i parę innych czynników) szybko zabiło sens grania, a jak założyłem pamiętną Bandę Ranfarda, to wszyscy byli zadowoleni, siedzieliśmy na serwerze sami w nawet 10 osó B).

 

W jednym miejscu... w danym momencie. Można prowadzić rozgrywkę dla graczy w określonym miejscu, a w przypadku gdy akcja rozwinie się w ten sposób, że konieczne będzie przejście gdzieś indziej, wystarczy to miejsce zmienić. W przypadku naszej gry często dochodzi do zmian mapy (mapy w Jedi Academy są śmiesznie małe w porównaniu do tych z Gothica), gdy postaci podróżują/uczestniczą w misjach/mają wyjazdowe treningi. To zupełnie inna filozofia gry - teoretycznie zamyka się graczom możliwość zupełnie swobodnej eksploracji świata, ale w zamian daje się im fabułę, postaci niezależne, opiekę mistrza gry i łatwość w kontaktach z innymi postaciami (bo... są blisko). Bez niczego do roboty, gracze nawet upchnięci w jednym miejscu rzeczywiście szybko się znudzą.



#26 MichalBialek

MichalBialek
  • Uzytkownik forum
  • 1 postów

Napisano 09 August 2017 - 05:56

Ale bzdury, aż konto założyłem.

Autor artykułu to chyba najwyżej na Zmierzch Bogów RP grał. Byłem w ekipie developerów GMP za czasów pierwszych wersji, i powiem wam dlaczego to nie miało prawa istnieć.

 

 

Myśląc wiele tygodni nad ich upadkami i przyczynami, które do tego doprowadziły jestem w stanie odważnie i jednogłośnie stwierdzić, że to nie był błąd ekipy (ponieważ w wielu z tych projektów ekipa była świetna) błąd, który popełniały te projekty to sztywne trzymanie się fabuły tej gry.

Ja aby wpaść na taki wniosek to musiałbym być po jakimś kwasie, a i tak zajęłoby mi to z rok. No jak mam wyobraźnie ogromną, no to jak doszedłeś do tak absurdalnego wniosku, tego nie potrafię sobie wyobrazić. Gothic Roleplay nie ma racji bytu z paru powodów. Pierwotną wersją Gothica w wersji wieloosobowej był projekt Ojca Inicjatora, i naprawdę szło to w dobrym kierunku. Serwery miały spore ilości graczy jak na tak mały projekt (40+), mimo, że fabuły na nich nie było, a WSZYSTKIE oparte były na jedynym dostępnym wówczas gamemodzie roleplay, nawet nikt nie próbował go przerabiać. A mimo to ludzie grali, i to całymi godzinami, a ja ci nawet wypunktuje WSZYSTKO, co ten gamemode posiadał:

  • czat lokalny (nie było krzyczenia, ani szeptania, tylko mówienie),
  • komenda /ja (nie, nie było też /me - pierwotny twórca gamemoda tego nie zaimplementował więc nikt inny też tego nie zrobił) i /do,
  • komenda /stylchodzenia,
  • komenda /wyglad,
  • prywatne wiadomości.

 

I to wszystko. Żadnego systemu craftingu, żadnego systemu osiągnięć. Był tylko dynamiczny system dodawania rang, gdzie w systemie tworzyło się klasy, a potem osoba z uprawnieniami administratora mogła je nadawać innym. I te klasy dawały niezbywalne przedmioty, podnosiły statystyki i w ogóle robiły z farmera magnata. A MIMO TO ludzie grali, w sporej ilości, zarywali przy tym noce, i burzyli się, gdy ktoś odciął im dostęp do serwera. Jaka tam była fabuła? Nie było żadnej. Dziesiątki serwerów roleplay, WSZYSTKIE oparte na podstawowym gamemode RP, dokładnie TYM SAMYM, jedyne różnice w ich skryptach były w klasach i najwyżej kolorze komendy /ja, WSZYSTKIE z forami w php i darmowymi domenami typu cba.pl. Tam nawet nie istniało CK (no bo w praktyce nie było go jak egzekwować, nie było komendy do blokowania postaci, jedynie całe konto można było banować).

 

Po prostu społeczność debile, nikt kodu nie potrafił na dobry serwer napisać. Wśród czołowych programistów, którzy umieli coś więcej niż zmienienie wyświetlanego koloru nicka na podstawie poradnika, to ich można na palcach jednej ręki wymienić:

  1. Bimbol,
  2. Czytaj Noł Fejs,
  3. Zgred (gdzie o nim zrobiło się głośniej na jakiś miesiąc po odejściu Noł Fejsa ze sceny).

 

No i Inicjator zauważył, że społeczność debile, wtedy zamienił launcher Gothica na logowanie się przez stronę, i miał TYLKO JEDEN POWÓD:

chciał wyświetlać reklamy z adsense, a bał się, że nie wszyscy zaktualizują launcher do wersji z reklamami więc zablokował wszystkie próby łączenia się spoza strony, a każde kliknięcie "dołącz" przy serwerze na stronie kończyło się wyjebaniem 10 reklam z adsense i zamulonym odpaleniu launchera zbugowanego bardziej niż serwery od Mario.

 

​Potem zaczęło się jebać, bo Inicjator nie notował zysków z reklam jakich chciał, więc zamknął całą platformę, a po paru miesiącach niczego Bimbol chyba z tęsknoty zrobił Gothic Online, który z kolan już nie powstanie, bo GMP od Inicjatora zrobiło mu zbyt chujową reklamę.

 

 

That was the whole story, enough said.



#27 Admin

Admin
  • Administrator
  • 699 postów

Napisano 09 August 2017 - 07:15

Ale bzdury, aż konto założyłem.

Autor artykułu to chyba najwyżej na Zmierzch Bogów RP grał. Byłem w ekipie developerów GMP za czasów pierwszych wersji, i powiem wam dlaczego to nie miało prawa istnieć.

 

Ja aby wpaść na taki wniosek to musiałbym być po jakimś kwasie, a i tak zajęłoby mi to z rok. No jak mam wyobraźnie ogromną, no to jak doszedłeś do tak absurdalnego wniosku, tego nie potrafię sobie wyobrazić. Gothic Roleplay nie ma racji bytu z paru powodów. Pierwotną wersją Gothica w wersji wieloosobowej był projekt Ojca Inicjatora, i naprawdę szło to w dobrym kierunku. Serwery miały spore ilości graczy jak na tak mały projekt (40+), mimo, że fabuły na nich nie było, a WSZYSTKIE oparte były na jedynym dostępnym wówczas gamemodzie roleplay, nawet nikt nie próbował go przerabiać. A mimo to ludzie grali, i to całymi godzinami, a ja ci nawet wypunktuje WSZYSTKO, co ten gamemode posiadał:

  • czat lokalny (nie było krzyczenia, ani szeptania, tylko mówienie),
  • komenda /ja (nie, nie było też /me - pierwotny twórca gamemoda tego nie zaimplementował więc nikt inny też tego nie zrobił) i /do,
  • komenda /stylchodzenia,
  • komenda /wyglad,
  • prywatne wiadomości.

 

I to wszystko. Żadnego systemu craftingu, żadnego systemu osiągnięć. Był tylko dynamiczny system dodawania rang, gdzie w systemie tworzyło się klasy, a potem osoba z uprawnieniami administratora mogła je nadawać innym. I te klasy dawały niezbywalne przedmioty, podnosiły statystyki i w ogóle robiły z farmera magnata. A MIMO TO ludzie grali, w sporej ilości, zarywali przy tym noce, i burzyli się, gdy ktoś odciął im dostęp do serwera. Jaka tam była fabuła? Nie było żadnej. Dziesiątki serwerów roleplay, WSZYSTKIE oparte na podstawowym gamemode RP, dokładnie TYM SAMYM, jedyne różnice w ich skryptach były w klasach i najwyżej kolorze komendy /ja, WSZYSTKIE z forami w php i darmowymi domenami typu cba.pl. Tam nawet nie istniało CK (no bo w praktyce nie było go jak egzekwować, nie było komendy do blokowania postaci, jedynie całe konto można było banować).

 

Po prostu społeczność debile, nikt kodu nie potrafił na dobry serwer napisać. Wśród czołowych programistów, którzy umieli coś więcej niż zmienienie wyświetlanego koloru nicka na podstawie poradnika, to ich można na palcach jednej ręki wymienić:

  1. Bimbol,
  2. Czytaj Noł Fejs,
  3. Zgred (gdzie o nim zrobiło się głośniej na jakiś miesiąc po odejściu Noł Fejsa ze sceny).

 

No i Inicjator zauważył, że społeczność debile, wtedy zamienił launcher Gothica na logowanie się przez stronę, i miał TYLKO JEDEN POWÓD:

chciał wyświetlać reklamy z adsense, a bał się, że nie wszyscy zaktualizują launcher do wersji z reklamami więc zablokował wszystkie próby łączenia się spoza strony, a każde kliknięcie "dołącz" przy serwerze na stronie kończyło się wyjebaniem 10 reklam z adsense i zamulonym odpaleniu launchera zbugowanego bardziej niż serwery od Mario.

 

​Potem zaczęło się jebać, bo Inicjator nie notował zysków z reklam jakich chciał, więc zamknął całą platformę, a po paru miesiącach niczego Bimbol chyba z tęsknoty zrobił Gothic Online, który z kolan już nie powstanie, bo GMP od Inicjatora zrobiło mu zbyt chujową reklamę.

 

 

That was the whole story, enough said.

Prawie jak drugi artykuł :D


- nazw wyświetlanych/loginów nie zmieniamy na życzenie klienta,<br />- nazwę wyświetlaną mogą zmienić jedynie rangi: REDAKTOR, MODERATOR, MANAGER, PREMIUM,<br />- daj się zauważyć, <strong><a data-cke-saved-href="&lt;a" href="&lt;a"><span style="color:#b22222;">WYKUP REKLAMĘ</span></a></strong> w naszym serwisie.

#28 Motorhead

Motorhead
  • Uzytkownik forum
  • 2 postów

Napisano 10 August 2017 - 14:28

Hah... Jako gracz, który siedzi na Gothic Multiplayer od samych początków wypowiem się o tym co w moich oczach, aż parzyło.

 

1. Postacie, najsilniejsi wojownicy, którzy przeżyli setki bitew z żadnym uszczerbku na zdrowiu fizycznym i psychicznym. Wchodzą do gry i są nijakie, biegają i szukają potencjalnej ofiary, do zabicia bo co mogą grać? Odkąd pamiętam brakowało kucharzy, grajków, handlarzy itd. Dodam, że totalną głupotą było, gdy postacie znały się we wszystkim, wojownik, alchemik, cichy zabójca, kowal itd... Głupota! Nikt nie odgrywał emocji, psychice postaci. Zazwyczaj tacy ludzie nie wiedzieli jak kreować swoją postać, maszynki do zabijania wrzucani w barierę czy wolno do Khorinis. Najbardziej mnie drażniło też brak wczucia w taką postać, niby "jawny" psychopata, a jak jakaś postać kobiety przeszła to już zamieniali się w Aniołki Boże. Dodatkowo, zaobserwowałem przy takich postaciach brak motywów, czegoś co by popychało do danego czynu, np. zamach na dowódcę obozu, bez celu, tak o.... Żałosne i odrzucające.

 

2. Gracze, ciężko mi o tym mówić, ale Gothic Multiplayer składa się w większości z kretynów i małych dzieci, które nieogarnianą, łamią co chwile regulamin, a nawet! Przy tym piastując wysokie rangi. Jawny Meta Gaming który doprowadza do szału nie jedną osobę. Mogę przytoczyć Wam jeden przykład z mojego doświadczenia, moją postać szukał pewna grupa i wiecie co? Dostawałem masę wiadomości na /pm z pytaniem o moją dokładną lokalizację, raz więc napisałem dla jaj odpowiedziałem i wiecie co? Zjawiła się po moją postać cała banda xd. Nie pisałbym o tym, ale takie rzeczy pojawiają się znacznie często. Chciałbym napomnieć jeszcze o osobach w administracji, które wykorzystują swoją funkcje do korzyści In Charakter, zastraszają, potrafią się przelogować na administratora i cofnąć własną akcję, obrażać, gówno sobą reprezentując. Kolejną kwestią, dość ważną i odnosi się także do punktu pierwszego, gracze dosyć często płaczą bo nie mogą się pogodzić z porażką własnej postaci, łamią jak mogą regulamin byleby siebie uratować z smutnej sytuacji. Myślę, że bierze się to z tego jaką gramy postać - bez wad, której wszystko musi się udawać w nawet najgorszych sytuacjach. GRACZE PO CK NAJCZĘŚCIEJ ODCHODZĄ Z SERWERA, CO JEST GŁÓWNYM CZYNNIKIEM MINIMALIZACJI LICZBY GRACZY. CO można w takiej sytuacji zrobić? Moim zdaniem GMP nie potrzebuje takich graczy.

 

3. Cheaterzy, dość powszechny problem, który mam nadzieje zostanie rozwiązany na G2O. Ludzie na wspomagaczach raczej się nie ukrywali i potrafili paraliżować serwery na godziny, dnie. Ogółem, najczęściej atakowali siebie nawzajem konkurencje, co też było zabawne i irytujące.

 

4. Administracja, dzisiaj do ekip wybiera się byle kogo, są nawet ludzie którzy powinni dostać perm bana na wszystkie serwery Gothica. Potem to oni wykorzystują swoją funkcje do własnych korzyści, to oni sprawiają, że serwery dostają statusy "raka". Dodatkowo, powiedźcie mi, jak można zaufać komuś i dać mu rangę, gdy ten będąc na innych serwerach działał na ich szkodę? Nie będę wymieniał nickami, ale jest pewien pan który tylko gdy dostał admina zbanował cały serwer i do dziś jest wybierany na innych serwerach. Wspomnę jeszcze o dość żenującym zjawisku, gdy administrator serwera jest moderatorem na innym serwerze, a na trzecim dowódcą. Dodatkowo brak innowacji z ich strony, wychodzą z założenia "Daliśmy Wam serwer, róbta co chceta", zero eventów, nic co by ich wyróżniało od innych. Oczywiście, samemu można organizować rozgrywkę ale inaczej to wygląda, gdy widać jakieś zaangażowanie, prawda?

 

KOLEJNĄ WAŻNĄ UJMĄ DLA GMP TO BRAK PROMOWANIA SIĘ, SERIO... WIĘKSZOŚĆ ŚWIATA ROLE PLAY NIE WIE, ŻE TAKIE COŚ ISTNIEJE.

 

Narazie tyle, chętnie odpowiem na wasze pytania.



#29 Wolfer Ranger

Wolfer Ranger
  • Uzytkownik forum
  • 1 postów

Napisano 10 August 2017 - 15:33

Aż sam specjalnie zrobiłem konto by móc skomentować...

 

 

Kocham komentarze które mają brzmieć profesjonalnie w znaczeniu, że piszą o czyjejś racji/prawdzie i tak dalej. Nie mam nic do wnoszenia własnych sugestywnych opinii, popartych argumentami. Jednakże częsty brak wiedzy, danych, umiejętności danych słów prowadzi do kłótni. (nie bym się teraz wymądrzał sam)

 

Jeżeli chodzi o moją opinie i tylko moją:

 

1. Zacznijmy od podstaw. RP. Czym jest RP? RP - tryb gry multiplayerowej (tylko i wyłącznie) - Gra ról, odwzorowanie rzeczywistości, poparte i wspierane komendami /me, /ja i /do:

 

I tu w sumie jest największa pułapka... Ponieważ każdy gracz zupełnie inaczej respektuje stosowanie komend do okoliczności, stosowanie komend "odpowiednie" oraz/i stosowanie komend wraz z zastosowaniem silnika gry. Jest wiele społeczności opartej na zasadach dokładnie tych samych "RP", jednakże zupełnie różnie respektują zastosowanie praktyczne. Ma to przełożenie mniejsze ale też i większe na daną rozgrywkę. Ponieważ, gracze kreują zazwyczaj zasady do swoich potrzeb, a jak wiemy internet jest otwartym ogólnodostępnym narzędziem, do przemieszczania się... wiele osób kłóci się, stara się udowodnić, bądź nie umie tolerować innego respektowania zasad (coś jak z sytuacją teoriami Lutra). Ku temu zazwyczaj administracja wystawia wyszczególnienie pewnych punktów w regulaminie do danych ogólnych sytuacji.

O co chodzi? No począwszy od zastosowanie animacji jako gry czysto IC, bez komend, albo odwrotnie, zastosowanie komend /me /do, bez animacji. Gry czegoś czego nie ma, wydarzenia, sytuacji, przedmiotów komendami /me, /do, a braku ich w silniku gry. Bądź gra wyłącznie silnikiem gry, lecz wiemy, że są pewne granice... które gracze bardzo różnie respektują na przeciw siebie.

 

2. Czym jest GMP, a G2O?

 

Obydwie są to jako platformy multiplayer do gry Gothic, jak każdy o tym wie. Ci bardziej zapoznani z tematem, wiedzą, że jest jeszcze (poza G2O i znanym ogólnym stwierdzeniem "GMP") GO, GMP r-9, GMP r-11. Znaczy to, że gra jest wszech stronie rozwijana, a przynajmniej "próbuje" się ją rozwijać. Jak dla mnie wielkim absurdem jest zachwalanie któreś ze wszystkich platform. Bo nowa, bo stara, bo rozwijana obecnie, bo nie ma cziterów, bo dobre projekty, bo to czy tamto. Osobiście, jak dla mnie każdy ma swój gust. GMP jest najbardziej rozpoznawalną po dziś dzień marką Gothica, mimo wielkich krzyków w stronę G2O. G2O faktycznie jest rozwijane (jednakże w odpowiedzialność osób pokroju Quara bym nie wierzył, to znaczy ja nie wierze, nie wiem jak reszta). Ma faktycznie spore szanse, tym bardziej, że "są gracze co tego chcą" i tu biorę każdego skrajnego zagorzałego gracza z tej platformy. Projekty to osobny temat. Faktem jest to, że nie ma co krzyczeć o cziterach na GMP, G2O czy jakąkolwiek inną platformę. Cziterzy byli, są i będą. Zabezpieczać się można przed nimi TYLKO poprzez vps'y i gamemody (przynajmniej z tego co ja wiem i mam swoje 4 letnie doświadczenie jako wielokrotny członek administracji, hobbystyczny skrypter itd.). Nie ma co się burzyć, niech każdy gra, gdzie chce grać. Obietnic o upadku GMP było milard, a o "gwałtownym" rozwoju G2O było chyba dwa razy tyle, a póki co osobiście nie odniosłem wrażenia, by było wszystko to dopełnione.

 

 

Ps. W sumie co w G2O bardzo mi się nie podoba (nie i tu nie chodzi o społeczeństwo - bo jest one różne wszędzie) to tylko "bitcony".

 

3. Jeżeli mowa o projektach na Gothicu, to uważam:

 

Projektów było multum. Zauważyłem, że projekty mogą mieć tylko dwa sprzeczne kierunki (przynajmniej pozornie):

- rozwój serwera idąca w parze z ilością graczy

- poziom jaki prezentuje serwer (mowa o IC, OOC itd.)

Jednakże nawet nie obieranie żadnej z owych dróg nie doprowadzi do upadku któregokolwiek serwera. Dlaczego? Bo serwer stoi tak długo, póki admin będzie opłacał vps'a. Żaden poziom, żaden gracz, nikt nie wpłynie na jego upadek ostateczny. Fakt, jest to absurdalne, bo serwer może stać pusty. A takich serwerów nie ma? Były, są i będą takie serwery. Tu jest już kwestia upodobania, która przekłada się z tym co pisałem o "RP". Każdy projekt, każdy serwer, jest nie co inny, chociaż coraz częściej spotykam te same osoby w grze, administracji, liderce, fabuły są podobne, gamemody często te same itd.

 

Ale dobra, co sądzę o projektach? Jak dla mnie Midgard RP, Elvarion (tylko 1 i 2 edycja bo reszta to kpina jakaś jest) RP, oraz Amilustim RP to były jedyne projekty, które zyskały mój szacunek projektu, który do czegoś doszedł konkretnego. Może i te serwery nie miały dużo graczy, jednakże gra na nich była opierana na "ambicjach graczy" (oczywiście z wyjątkami), a przynajmniej takie odniosłem wrażenie.

 

W sumie nigdy nie uznałem sukcesu projektu GRP. Jak dla mnie ten projekt był praktycznie od początku skazany na przegraną. Gracze cieszyli się z ss'ów "nowych animacji", które w rzeczywistości pokazywały ss z blendera,w którym była dana postać ułożona inaczej. Do tego robiono wszystko na elhilverze. W sumie nigdy nie doszedłem, co ten projekt niby takiego oferował, fakt sam coś tam próbowałem robić, jednakże widząc graczy, liderów, nastawienie administracji, bardzo marne podchodzenie do jakiś zasad itd. szybko się zniechęciłem. Jedyne co mogę dodać, to że spora część graczy po zamknięciu GRP wystartowała z swoimi "marnymi projektami" - dosłownie. Ale i tak, to tylko moja opinia.

 

 

 

Dzięki za uwagę, mam nadzieję, że kiedyś pojawi się jakiś bardziej ambitny serwer na Gothicu, bardziej nastawiony na wymagania względem gracza, niż na ilość i rzekomą "jakość" (śmiałem się jak sprawdzałem wiele gamemodów z projektów).



#30 Baldar

Baldar
  • Uzytkownik forum
  • 1 postów
  • Miejscowoścelvarion

Napisano 11 August 2017 - 13:46

Jestem jednym z właścicieli serwera elvarion.pl. Tworzymy serwer z rozbudowanym skryptem i jest to NORMĄ na g2o. Te ambitniejsze projekty nie bawią się w "klasy" i to nie przez to jest tak mało graczy. Powiedzmy sobie szczerze, te setki serwerów z khorinis i prostą fabułą, niejednokrotnie podbijały scenę gmp, gracze najbardziej uwielbiali prosty schemat miasto vs najemnicy. Gdy sami chcieliśmy wprowadzić coś nowego, czyli mapę varantu, okazało się to dla nas porażką. Teraz wprowadzamy przerobioną mapę khorinis pod oblężeniem orków - fabuła. Aktualnie możemy przyczepić się jedynie do samej społeczności, która się nie zmieniła. Cała masa trolli atakujących serwer. Byliśmy zmuszeni wprowadzić karty postaci jako weryfikację gracza by ta gra miała sens. [KP]



#31 mlodszydron

mlodszydron
  • Uzytkownik forum
  • 13 postów

Napisano 11 August 2017 - 16:03

ja to polecam Aerseti



#32 Ghandi

Ghandi
  • Uzytkownik forum
  • 24 postów
  • Miejscowoścdusseldorf

Napisano 15 August 2017 - 12:02

Mnie zawsze ciekawiła rozgrywka w takim klimacie, chociaż chyba w moim przypadku największym powodem niezainteresowania było to że nie zostałem odpowiednio przekonany do gry RP w świecie ghotica. Poza tym nie specjalnie podobają mi się tam animacje postaci i za bardzo przywykłem już do grafiki takiej jaka jest w gta sa, bądź lepszej.

Role Play czeka na całkiem nową produkcję do której dostęp będą mieli wszyscy i będzie świetnie wykonana pod każdym względem z dedykacją dla naszego właśnie trybu.

 

Całkiem się zgadzam. Mi natomiast ze względu na lata grania w Gothica to bardzo spasowało jednak GTA SA ma to coś.



#33 wiktor356

wiktor356
  • Uzytkownik forum
  • 15 postów

Napisano 4 tygodni temu

Teraz liczy się głównie ładna grafika






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych użytkowników